Beste forumleden,
Ik heb een volledige gereviseerde isomac millenium met demoka m203 op het oog voor 600 euro is dit een goede en vestandige keus?? En is de prijs reëel?voor klinkt het namelijk wel heel goed.
Ik hoor graag van jullie
Hierbij een tweetal foto's
Re: Isomac millenium met maler kopen of niet??
2Kan er niks zinnigs over zeggen, de maler is categorie "Play mobile" voor mij en de machine volgens mij best oud.
Zou eerder voor zoiets gaan :
BFC Junior Plus inclusief servicebeurt en garantie
€ 600,00
http://link.marktplaats.nl/m1031365301" onclick="window.open(this.href);return false;
Van een vertrouwde verkoper en kwalitatief goede machine, goede horeca kranen en gebouwd als een tank. Dan nog een ex horeca maler van max 200 erbij en klaar.
€ 600,00
http://link.marktplaats.nl/m1031365301" onclick="window.open(this.href);return false;
Van een vertrouwde verkoper en kwalitatief goede machine, goede horeca kranen en gebouwd als een tank. Dan nog een ex horeca maler van max 200 erbij en klaar.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3Bedankt voor je reactie. Voor wat betreft de maler ben je duidelijk. Maar voor de espresso niet want ik lees hier op het forum heel veel berichten over oude gereviseerde apparaten zoals deze welk heel goed kunnen zijn. Zit er voor jou een verschil met dit apparaat??bobbee schreef:Kan er niks zinnigs over zeggen, de maler is categorie "Play mobile" voor mij en de machine volgens mij best oud.
€ 600,00
http://link.marktplaats.nl/m1031365301" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
4Nee, ik heb nooit een isomac gehad dus kan er niks over zeggen en de staat van de machine kan ik niet beoordelen. De maler heb ik weleens gehad en de bfc heb ik ook gehad en de verkoper van de bfc is er 1 die je kunt vertrouwen! Toevallig ook actief op dit forum maar loopt hier niet te koop met zijn handel maar helpt wel vaak met advies.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Volgens mij is met die Millennium niet zoveel mis, maar dat malertje is echt een beginnersmalertje, daarmee haal je het maar net. Zo'n machine kan je inderdaad goed onderhouden, en dan gaan ze erg lang mee. Maar dan moet je wel zeker zijn van het onderhoud.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
6Spironski schreef:Volgens mij is met die Millennium niet zoveel mis, maar dat malertje is echt een beginnersmalertje, daarmee haal je het maar net. Zo'n machine kan je inderdaad goed onderhouden, en dan gaan ze erg lang mee. Maar dan moet je wel zeker zijn van het onderhoud.
Hoi,
Bedankt voor de reacties. Ik lees "de molen is leuk voor beginners" nou dat ben ik ook. (wisten jullie natuurlijk niet omdat ik me niet heb voor gesteld dus bij deze.)
Ik ben Remco 30 jaar en heb nu sinds een jaar of 4 een melitta caffeo bistro na alle tevredenheid hiervoor had ik een nespresso. Door de tijd heen ben ik een bakje koffie steeds meer gaan waarderen. Dit heeft gemaakt dat ik opzoek ben gegaan naar een semi-automaat dus dit alles is bij mij onbekend terrein. Wel complimenten voor de maker van het beginners topic erg handig.
Nu zag ik de volgende advertentie op marktplaats staan bij de eerdere foto's:
Hierbij bied ik een zeer complete set aan bestaande uit:
Isomac Millenium
Demoka M203
Uitklopbak
Tamper 58mm
2x pistons 58mm
Machine is volledig gereviseerd.
Vervangen onderdelen:
-pomp
-pompontluchter
-drukregelaar
-Diverse slangen
-groepring+douche
-diverse O-ringen
-waterfilter
De molen is recent voorzien van nieuwe maalstenen.
Uit mijn vragen bij de verkoper bleek dat hij in de branche werkt en zo nu en dan apparaten opknap voor de verkoop. Het klinkt voor mijn allemaal heel vertrouwd maar het feit blijft dat ik er geen verstand van heb maar wel 600 euro aftik als ik hem koop.
Kijken jullie hier anders tegen aan??
7Dit zul je zelf moeten beoordelen aangezien niemand hier een zinnig woord over kan zeggen hoe graag we dat ook willen.
Wat mij betreft bestaat er geen beginners maler. Alleen goede en slechte. Zo'n demoka is juist lastiger om een goede extractie te krijgen dus juist niet geschikt voor beginners, valt dus onder de slechte malers.
Kies je voor een ex horeca maler met minimaal 64mm schijven dan wordt het allemaal een stuk makkelijker.
De adverteerder lijkt ook niet zo op de hoogte van de terminologie.
2x pistons. Pistons zijn zuigers, dit onderdeel heet portafilter of filterdrager.
Nieuwe maalstenen? Ze zijn niet van steen.
Niet om te zeuren maar als de verkoper zegt dat hij vaker reviseert en in de branche zit dit wel getuigd van onwetendheid. Wat zegt dat over zijn revisies?
De set staat op gereserveerd dus ik denk dat het zowiezo al verkocht is.
Wat mij betreft bestaat er geen beginners maler. Alleen goede en slechte. Zo'n demoka is juist lastiger om een goede extractie te krijgen dus juist niet geschikt voor beginners, valt dus onder de slechte malers.
Kies je voor een ex horeca maler met minimaal 64mm schijven dan wordt het allemaal een stuk makkelijker.
De adverteerder lijkt ook niet zo op de hoogte van de terminologie.
2x pistons. Pistons zijn zuigers, dit onderdeel heet portafilter of filterdrager.
Nieuwe maalstenen? Ze zijn niet van steen.
Niet om te zeuren maar als de verkoper zegt dat hij vaker reviseert en in de branche zit dit wel getuigd van onwetendheid. Wat zegt dat over zijn revisies?
De set staat op gereserveerd dus ik denk dat het zowiezo al verkocht is.
8Ik heb ervaring met geen van beide machines maar met de Isomac lijkt me niks mis mee. Of de machine goed is onderhouden is natuurlijk een andere vraag maar dat is nu eenmaal de gok bij tweedehands kopen hè.
Voor de molen zou ik eerlijk gezegd ook passen ook passen. De molen is het belangrijkste onderdeel van je setup en die kan je dan beter meteen goed kopen. Als je wilt gaan motorrijden koop je ook niet eerst een fiets
Deze heeft 49mm schijfjes, een iets of wat degelijk molen heeft 64mm schijven (je hebt er zelfs met 84mm schijven). Dit komt de snelheid van het malen ten goede en vooral de consistentie van het geproduceerde maalsel.
Er staan regelmatig degelijkel malers te koop, als je even uitkijkt kan je zeker iets op de kop tikken. even zuiver maken, nieuwe schijven erin en je bent gesteld.
Voor de molen zou ik eerlijk gezegd ook passen ook passen. De molen is het belangrijkste onderdeel van je setup en die kan je dan beter meteen goed kopen. Als je wilt gaan motorrijden koop je ook niet eerst een fiets
Deze heeft 49mm schijfjes, een iets of wat degelijk molen heeft 64mm schijven (je hebt er zelfs met 84mm schijven). Dit komt de snelheid van het malen ten goede en vooral de consistentie van het geproduceerde maalsel.
Er staan regelmatig degelijkel malers te koop, als je even uitkijkt kan je zeker iets op de kop tikken. even zuiver maken, nieuwe schijven erin en je bent gesteld.
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed
9Lang leven het Forum
Bedankt voor het meedenken ik heb dus ook de keuze gemaakt om deze set-up niet te kopen gezien jullie goed onderbouwde argumenten.
Ik woon in Tilburg iemand tips waar ik opzoek kan gaan naar een betrouwbare tweedehandse Set-up of verkopers. Of weet iemand iets moois te koop staan ik zoek wel een apparaat met een vergelijkbare uitstraling als bv een Isomac Millenium(Ja, sorry het oog wil ook wat
).
bedankt alvast voor het meedenken
Ik woon in Tilburg iemand tips waar ik opzoek kan gaan naar een betrouwbare tweedehandse Set-up of verkopers. Of weet iemand iets moois te koop staan ik zoek wel een apparaat met een vergelijkbare uitstraling als bv een Isomac Millenium(Ja, sorry het oog wil ook wat
bedankt alvast voor het meedenken
10lmg475 schreef:Als je in Tilburg woont kunt u eens contact opnemen met Peter de Goede http://www.ranciliosilvia.info
Of u kunt contact opnemen, zoals bobbee al aanhaalde, voor de bfc. Misschien heeft Han nog wel meer in de aanbieding
Bedankt ik ga eerst even contact leggen met Peter in Tilburg. bedankt en verdere tips zijn altijd welkom!!!