Compak k6 demontage

1
Ik wil de maalschijven van mijn compak k6 vervangen maar krijg de maler niet uitelkaar. De instelschijf zit vast, de molen maalt wel. Tot de demontage van de hopper, draaischijf en bout van de centrale as ging het goed. Verder krijg ik niets los, moet dit van onderaf gedemonteerd worden of hoort het bovenste deel eraf te kunnen? En zo ja hoe dan.... :?

Afbeelding

Re: Compak k6 demontage

3
Hij zat vast, heb hem met veel kracht losgekregen. Een schoonmaakbeurt kan zeker geen kwaad.
De maalschijven heb ik er af gehaald, deze zijn niet beschadigd maar de randen zijn niet meer scherp.

De schijven malen nog fijn genoeg, heeft het zin ze te vervangen?

4
Ik denk wel dat je smaakverschil zal merken als je de schijven vervangt. Die horen toch wel enige scherpte te hebben en een snijrand zonder butsjes.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
Helemaal indraaien tot je niet verder kan (tot de schijven elkaar raken) en dan een kwart terug draaien. Dat is een goed punt om de zoektocht naar de juiste maling voor espresso starten.

Schijven zou ik vervangen als je niet weet hoe oud ze zijn. Kosten 40€ ofzo.
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

8
Chris schreef:maar als je em helemaal indraait dan gaat het wel erg stroef om de maalgraad in te stellen ondanks dat je een kwartslag terug draait. Heb je daar ook last van?
Beter schoonmaken is het devies . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.