onderdeel jura e25 onbekend

1
Dag allemaal,

Ik ben bezig met het reviseren en reinigen van een Jura e25, maar toen ik de molen wou verwijderen heb ik de draad die naar de molen loopt met een raar ding(zie foto) gebroken :). Geen idee wat dat ding doet of hoe het heet. (ik ben ook maar een boekhouder die knutselt).

Het lijkt mij een een gelijkrichter ofzo... iemand enige idee hoe dat ding (zie foto) heet, wat het doet en waar ik het kan bestellen..

Groet,

Hilly

Re: onderdeel jura e25 onbekend

2
Hilly schreef:Dag allemaal,

Ik ben bezig met het reviseren en reinigen van een Jura e25, maar toen ik de molen wou verwijderen heb ik de draad die naar de molen loopt met een raar ding(zie foto) gebroken :). Geen idee wat dat ding doet of hoe het heet. (ik ben ook maar een boekhouder die knutselt).

Het lijkt mij een een gelijkrichter ofzo... iemand enige idee hoe dat ding (zie foto) heet, wat het doet en waar ik het kan bestellen..

Groet,

Hilly
Dat is een ontstoringsspoel. Die kun je weer een beetje aan elkaar plakken. Doet hij het niet minder om.
Incompetence: When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts, there's no end to what you can't do

Re: onderdeel jura e25 onbekend

5
Ja, dat "krijtje" is de ferrietkern van de spoel. De spoel heeft nu een andere waarde. Elektrisch zou het niet uit moeten maken, maar of ie nog de ontstorende werking heeft is de vraag.

Probeer de 2 delen ferrietkern tegen elkaar te houden. Niet lijmen, dat veroorzaakt isolatie van de 2 delen.