Nieuwe aanwinst; Ponte Vecchio export

1
Er is ergens zo'n wetje, dat van als je er gisteren naast pieste, je het dan naderhand dubbel zo mooi zal vinden o.i.d.

Van de week was er een niet nader te noemen persoon die een P.V. aanbood voor 100 euro waar nog wel het een en ander aan versleuteld moest worden, gelijk gereageerd maar persoon wilde perse niet verzenden, daar baalde ik flink van en dat heb ik laten weten ook.

Vandaag een z.g.a.n. nieuwe opgehaald, nadat we de prijs gisteren overeen gekomen waren, eerst naar de vrijmarkt en toen een verschrikkelijk mooi exemplaar gescoord, werkt perfect is zes jaar oud en heeft enkel iets van 10 bakkies gezet, is wel te zien ook of eigenlijk niet te zien, dus volgens die wet die wel heel snel bewaarheid werd een mooie Ponte, gelijk ingezegend met een espresso en een toefje melkschuim, stomen gaat ook perfect.

Ben er dus veel beter mee!

Foto's volgen nog, ik ga wel de boiler isoleren, verbrande zowat m'n jatten aan de behuizing. :o
Warm water uit de keukenboiler en 10 minuten later lekkere espresso, groep was ook mooi snel warm even een fake-shot gemaakt, mooi dingetje als ik 's morgens vroeg weg wil en toch een bakkie wil drinken!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: Nieuwe aanwinst; Ponte Vecchio export

3
variant schreef:Als het die hele mooie van Marktplaats is heb je een koopje! Succes Adriaan.

Mvg Rob.
Dat is hem, ik heb gelijk een hoger bedrag geboden om te voorkomen dat het een machtsstrijd zou gaan worden!
De verkoper heeft zeer correct gehandeld en ik ben blij (voorlopig) ;-)

Re: Nieuwe aanwinst; Ponte Vecchio export

5
Heb er nu 6 stuks mee gemaakt, alleen nog geen passende tamper(tje) de onderzijde van een klein melkkannetje past enigszins.
Toch al zeer overtuigende resultaten, wat en waar isolatiemateriaal te kopen? krijgen mag ook! ;-)

7
Ik heb Armaflex bij de plaatselijke warmtewinkel besteld op aanraden van Han R.
De Boiler is 8 cm doorsnede en er is een 2 meter voor buis isolatie besteld 6 cm doorsnede die gaat dus gedeeltelijk over de boiler en dan nog een paar cm ertussen friemelen en een paar Tie-wraps en klaar! klaar voor 12 euro incl de Wraps en dan niet die van Mc D.
we gaan het zien!

8
Apparaat ligt nu uit elkaar om straks de isolatie aan te brengen ook tussen de boiler en de voet komt nog een of andere isolatie, want die wordt ook lekker warm, beetje te!

Voor mensen die niet weten wat een dipper is? zie het aanhangsel wat uit de groep de boiler ingaat en daar dipt in het hete water en zo op de druk van de boiler het water rond de 1,2 bar de groep in werkt, in de groep zit een veer die het werk doet.

Oh ja ook ik heb even foto's gemaakt als geheugensteuntje, niet dat het echt nodig is
maar ja voor dat je het weet, heb je "Alzheimer Light' :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding