ik ga hier wel "fijntjes" op letten de komende tijd...ik merk bij die molen ook dat er nogal (te) veel fines geproduceerd lijken te worden.
zou een handeling als deze (verplaatsen van dat kleine schroefje) een optie zijn?
(rond 3´00´´)
ik ga hier wel "fijntjes" op letten de komende tijd...ik merk bij die molen ook dat er nogal (te) veel fines geproduceerd lijken te worden.
Goede tip Frans!fransg schreef:Als je veel ervaring hebt, en een zeer gevoelig weegschaaltje, kun je tussen twee stappen variëren door iets meer of juist minder te doseren maar dan maak je het met een instapmaler meteen wel erg moeilijk.pichichi schreef:Hij komt nogal traploos over
Hoe vlot werkt dit eigenlijk? Heb nu niet echt een idee of je hier dan lang aan moet draaien of valt dit mee?Erik82 schreef:Je kunt ook kijken voor een OE Lido E(-T). Deze is geschikt voor filter en espresso en valt binnen je budget. Je moet dan alleen met de hand malen maar hij verslaat de genoemde malers met gemak.
https://www.coffeehit.co.uk/lido-e-hand ... inder.html
In principe had ik inderdaad eerst het idee om hem achteraf voor beide te gebruiken, maar met jullie opmerkingen in gedachten, denk ik dat het inderdaad praktischer zal zijn om er ééntje bij te kopen voor espresso. Om inderdaad elke dag de maling terug af te stellen lijkt me omslachtig...ThomS schreef: On-topic: verwacht je de molen in de toekomst afwisselend voor slow-coffee en espresso te gebruiken? Of is het dat je de molen nu eerst voor slow coffee wilt gaan gebruiken en dan later als je een espresso apparaat hebt voor espresso?
dan toch het overwegen waard precies Heb een tijdje een Krups GVX2 gehad, maar dat was toch niet de moeite en die Baratza deed me daar wel aan denken...pichichi schreef: Precies de reden dat ik *vandaag* een Baratza Encore in gebruik heb genomen! Lekker, makkelijk, voor ´erbij´!
Eerste indruk is zeer solide. Ik had vooraf ook mijn vraagtekens, qua (laag aan de) prijs en plastiek. Maar valt me alleszins mee, veel lovende reviews, ook van koffielui in mijn kring.
"redelijk prijzig" is zeer subjectief, ik vind 'm persoonlijk in vergelijking met andere malers uitermate gunstig geprijsd, al is een maler van € 2300 wel wat beter.Furian.Be schreef: Nu de Vario vind ik terug aan 479.00 EUR, kan dat kloppen? is toch wel redelijk prijzig.
Terug naar “Koffiemolens & malers”