Re: gespot

601
Ze zijn inderdaad goedkoper dan veel concurrenten, maar ik zou rond de €750 nu ook niet meteen "goedkoop" noemen. Nu zullen de concessies die gedaan zijn voor de prijs, in een thuissituatie waarschijnlijk minder betekenis hebben.

Adriaan weet er alles van, maar ik meen dat je zomaar 40% van de prijs erbij mag tellen aan bijkomende kosten, dus wees gewaarschuwd.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

606
Volgens mij is dat geen gaggia maar een mengelmoesje. Hij staat ook al een hele poos te koop of is in de tussentijd al eens van eigenaar gewisseld.

De machine lijkt mij op een Conti machine, tenminste dat doen de groepen denken en ook de kranen lijken daarop, alhoewel die ook van een 1e type aurora kunnen zijn. De boiler, staat niet op de foto's in deze nieuwe advertentie, leek wel erg op de boiler van een gaggia.

Als maltoni z'n nieuwe gaggia boek binnen is zal ik die er eens op naslaan.

607
Volgens mij is het een (Spaanse) Italcrem/Visacrem, meer overeenkomsten met Conti (groep, bediening van de kranen) dan met Gaggia.
Zij produceerden in de 60-er jaren o.a. een versie van de Conti Princess die compleet identiek was aan de Franse versie m.u.v. het model van de "flippers" voor de kranen, het model van de hevel en natuurlijk het logo.
Visacrem gebruikte bij andere modellen ook de Spaanse Gaggia groep (o.a. bij de Visacrem VX "Palanca").