Mazzer SJ doserless maken.

1
Beste koffieaddicts !

Ik ben sinds kort in het bezit van een Mazzer SJ, een erg fijne maler tov mijn oude nemox maler.
Alleen nu is deze met doser en het nadeel is dat ik ongeveer +-5 shots per dag drink en dus veel gemalen koffie over houd in de doser.

Nu heb ik een aantal topics gelezen over de doserless, nu is mijn vraag is er iemand die dit eerder gedaan heeft op dit forum en bereid mij te helpen ? (lees het aanpassen van de phunnel en het maken van een achterplaat)

Re: Mazzer SJ doserless maken.

2
Misschien niet het antwoord op je vraag maar het is het makkelijkst en in mijn optiek beter om te leren werken met een doser en te gaan single dosen.
Dus hoper eraf, afgewogen bonen erin en tamper erop en dat malen. Je kunt dan de autofill verwijderen en doorverbinden zodat je de chute kunt leeg halen met een borsteltje/kwastje. Velen zijn je al voorgegaan!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

3
Als je de doser voor thuisgebruik helemaal vol laat malen dan heb je nog veel te leren over malers. Gewoon de autofill verwijderen en gaan single-dosen zoals bobbee al aangaf.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

5
Nee, die overtuiging klopt niet. Er blijft ontzettend veel maalsel zitten tussen maalkamer en uitloop naar de doser. Dat ligt daar oud te worden. Probeer anders eens te googlen op "mazzer super jolly single dosen" oid....er gaat een wereld voor je open!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

6
Ik heb twee la san marco's omgebouwd. Single dosen leren is ook een mogelijkheid. S'avonds bij de laatste maling poets ik de tunnel schoon en laat nog even de schijf het laatste maalsel eruit blazen. Nooit geen oude maalsel dus de volgende dag. Verder doe ik meestal een dagvoorraad bonen in de zwarte minihopper. En met trechter ervoor en deksel van Soling erop ziet de lsm er weer beter uit.
Afbeelding
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀