Re: Quick mill Veloce mod 0987

12
turboyeast schreef: Wel lijkt het me onzettend leuk om als hobbyproject een machine te PID'den, maar dat terzijde.
Cheers, TY
Dat is zeker leuk en interessant! Het hoeft niet duur te zijn en je leert er een hoop van. Mijn ex-BFC werd er een stuk stabieler door i.p.v een thermostaat. Ik had de thermokoppel op 3 plaatsen van de boiler gezet om te testen en dat gaf hele verschillende karakteristieken.

Maar ja, dan praat ik over een E61 en geen dipper...
Mahlgut MG-1 #zwart - Knock Feldgrind - Hario V60-01 glass & kettle - Aeropress

13
Pti schreef:Ik stelde dan ook niet dat er iets mis is met een ouderwetse pressostaat, ik gaf enkel aan dat ik op een dipper een meerwaarde zie in een PID.
Kan daar zeker helpen tegen oververhitting. De p-stat houdt de boiler mooi op temp maar dan kan afhankelijk van ontwerp en gebruik de zetgroep nog wel te heet worden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
fransg schreef:
Kan daar zeker helpen tegen oververhitting. De p-stat houdt de boiler mooi op temp maar dan kan afhankelijk van ontwerp en gebruik de zetgroep nog wel te heet worden.
Dat zegt meer over het ontwerp van die specifieke machine dan over het gebruik van een Pressostaat!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.