Re: Wat drink je nu?

802
Op vakantie een zakje bonen gekocht in de supermarkt. Ik dreigde zonder te vallen maar uiteindelijk kwam ik net toe met de bonen die ik bij had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eens thuisgekomen kon ik het niet laten om er meteen een espresso mee te zetten. Tot mijn verbazing moest ik de molen slechts ietsje fijner zetten en kwam er nog een mooie crema op de zacht smakende espresso. Toch niet zo heel oud die boontjes en best aangenaam. Jammer dat het maar 250g was :)
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

805
Single Origin Indonesia van Australian in mijn Latte Macchiato uit de Saeco Picobarista.
Sinds we deze volautomaat hebben ben ik langzamerhand nóg meer een koffieleut geworden en na een tijdje uitproberen bevalt deze kruidige en pittige (maar niet bittere) koffie me het best!

806
Die heb ik ook in de Moccamaster gegooid laatst, verbaasde me zeer! Ziet er niet uit namelijk, allemaal rijp onrijp enzo door elkaar heen, maar als ochtendbakkie verbazend goed te nassen.
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)

808
Een koffie van de Eenhoorn uit Kampen: espresso uit Tanzania. Ben ik tegengekomen toen ik daar m'n sigaren ging kopen: Olifant.
Afbeelding

Vind hem op dit moment iets te bitter. Iets bijstellen dus.

Groet, Dirk Jan
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

809
De smaak was niet iets te bitter, maar te zuur. ;-)
Heb de maling fijner gezet en de stamper beter gehanteerd en zie, de smaak ging met sprongen vooruit!

Groet, Dirk Jan
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

810
Ninety plus coffee Nekisse N2 gekocht online bij Blommers, filter roast.
Kostte 15€ voor 150 gram, maar was het dubbel dwars waard.

Drink nu de laatste restjes van een roast van 25 aug en hij blijft erg lekker.
Tasting Notes: peach, raspberry jam, passionfruit, creamy, milk chocolate volgens de website, ik ben altijd blij als ik een of meerdere smaken herken zo'n fijnproever ben ik niet, maar deze koffie schaar ik in de categorie, die ga ik vaker kopen.

Wat mij elke keer opvalt bij deze koffie is dat ik bij de eerste slok altijd denk. Zo wat zuur zeg, ik hou meer van zoete koffie, maar na de tweede slok wordt alles anders en denk ik telkens, god wat is dit toch een lekkere bak weer.

Nu op zoek naar een zaakje die soortgelijke delicatesses verkoopt, heeft iemand een tip?