Vandaag even verder gegaan. Ik meet 0 voltage vanaf de printplaat naar de grinder-motor op het moment dat ik simuleer een kopje koffie te zetten. Ook heb ik even de bekabeling naar de motor doorgemeten, deze is nog goed. Het viel me ook op dat de tempsensor dus een oneindig hoge weerstand heeft, hetgeen zou betekenen dat deze waarschijnlijk ook stuk is. Desondanks zou ik zonder de tempsensor alsnog wel een voltagemeting moeten kunnen krijgen.
De electromotor heb ik ook doorgemeten. Deze maakt geen kortsluiting en je ziet de weerstandswaarde fluctueren als je aan het asje draait. Als je een een voltagemeting doet aan de motor en je draait aan de as zie je ook het voltage even kort oplopen.
Voorlopig lijkt het probleem dus niet in de motor, maar in de voedingsprintplaat te zitten. Heb deze even bekeken maar kon zo snel niet iets vinden wat uitgebrand of defect leek.
Als iemand toevallig nog een motor/tempsensor/printplaat heeft liggen heb ik daar eventueel wel interesse in om het een en ander mee te testen! Woon zelf in Rotterdam.
Re: Jura Impressa F50 Vermaalt geen bonen
12Jura impressa zit in Vlaardingen op de Hoogstad oid, doe hem anders even een Persoonlijk Berichtje hier op het forum, meestal behoorlijk behulpzaam.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
13Allright, even een update. Vandaag de printplaat er vanaf getrokken, die zag er van de voorkant prima uit, maar aan de achterkant is er een behoorlijke schade te zien. Twee condensatoren zijn daarbij doorgefikt en zijn de banen op de printplaat zelf ook kapot gegaan daardoor. Als er iemand heeeel toevallig een printplaat heeft liggen ben je echt m'n held, wil er uiteraard wel voor betalen.
14Je zou er ook een goeie (tweedehands) maler bij kunnen kopen, dan groei je bijna ongemerkt door naar een echt fijne koffie-set. Met zo'n plastic bakje blijft het immers op zijn best een beetje behelpen.Waterman89 schreef:Moet er bij vertellen dat voor de rest eigenlijk alles wel prima werkt; voorgemalen koffie en de melkstomer doen het wel gewoon.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
15Kan je mij een pb sturen met de foto van de printplaat? Ik heb nog een z.g.a.n. printplaat liggen, dan kan ik kijken of het precies dezelfde is.Waterman89 schreef: Als er iemand heeeel toevallig een printplaat heeft liggen ben je echt m'n held, wil er uiteraard wel voor betalen.
Er zijn namelijk meerder uitvoeringen voedingsprinten voor de F50.