Naked portafilter vibiemme

1
Mede koffiefanaten,

Inmiddels rustig aan het leren op de vibiemme domobar, en de shotjes worden steeds beter.
Alleen om het leerproces wat te verbeteren zou ik graag een naked portafilter willen aanschaffen.

Nu kan ik een mooie aanschaffen van La Marzocco, maar aangezien deze niet op alle E61 broeikoppen past de logische vraag.... past die ? :lol:

Andere suggesties voor een naked portafilter als deze niet past ? (of als er een betere te vinden is)

Alvast bedankt !

Re: Naked portafilter vibiemme

3
Niet alle naked filter van e61 passen in de domobar. VBM heeft zijn eigen afgietsel van de groep.

Als je twee filterdragers bij je machine bent kun je er ook zelf een bodemloos (laten) maken.
Ik gebruik zelf trouwens alleen maar de bodemloze en als je nooit shotjes splits zou je sowieso je filter drager wel op kunnen offeren.

Peter (Kafko.nl) heeft ze ook vast wel op voorraad, veel meer dan €30 moet een nieuwe (imitatie/aftermarket) niet kosten.

Re: Naked portafilter vibiemme

4
Ik heb een La Marzocco op de Domobar Super, paste inderdaad niet goed, destijds met Dremel de twee lippen wat afgeslepen. Werkt prima maar is een beetje lomp natuurlijk.
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)