Ze zijn vergelijkbaar. Kwa geluid vind ik de baratza zelfs wat meer aanwezigsaxman schreef:En de Solis verdient dan de voorkeur boven de Baratza Encore?
Re: Maler voor filterkoffie
12Als het dan toch zo iets moet zijn zou ik de Baratza Virtuoso pakken. Die heeft dezelfde maalschijven als de Preciso. Die zijn erg goed en een stuk beter dan die van de encore als je het mij vraagt.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
13Deze halen echter bij lange na niet de kwaliteit van een Mahlkonig Vario met stalen ditting schijven of een van de betere handmalers.Barista_Den schreef:Ze zijn vergelijkbaar. Kwa geluid vind ik de baratza zelfs wat meer aanwezigsaxman schreef:En de Solis verdient dan de voorkeur boven de Baratza Encore?
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
14Absoluut waar. Maar dan ga je ook flink in prijs omhoog. Persoonlijk vindt ik het niet waard om zoveel neer te leggen voor een verschil wat de "normale" gebruiker niet proeft.Erik82 schreef:Deze halen echter bij lange na niet de kwaliteit van een Mahlkonig Vario met stalen ditting schijven of een van de betere handmalers.Barista_Den schreef:Ze zijn vergelijkbaar. Kwa geluid vind ik de baratza zelfs wat meer aanwezigsaxman schreef:En de Solis verdient dan de voorkeur boven de Baratza Encore?
Mits je eventueel ook een handige makkelijke espresso maler zoekt!
15saxman schreef: Wat ik zoek is dus iets beters dat niet al te groot (~40cm) is en wat gemakkelijker schoon te maken is. En uiteraard voorzien van een bakje (heet dat een doser?) om de gemalen koffie op te vangen. Prijs is niet heel belangrijk ?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Re: RE: Re: Maler voor filterkoffie
16Toch wel. Ik kan het ook niet meer volgen. Check zijn andere topic...@3aan schreef:saxman schreef: Wat ik zoek is dus iets beters dat niet al te groot (~40cm) is en wat gemakkelijker schoon te maken is. En uiteraard voorzien van een bakje (heet dat een doser?) om de gemalen koffie op te vangen. Prijs is niet heel belangrijk ?
saxman schreef:!
Het budget is ongeveer €200, natuurlijk afhankelijk van het model, leeftijd en staat van hetgeen dat wordt aangeboden.
Als jullie iets hebben of weten, dan hoor ik dat graag!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
17Allemaal bedankt voor jullie reacties en tips! Het is de Baratza Virtuoso geworden. Ik had vermeld dat de prijs niet heel belangrijk was, maar zeker voor een filtermachine denk ik dat een stap van een Solis naar de Baratza best een flinke is (ook qua prijs) en omdat de MK Vario alleen maar nieuw te vinden is vond ik die toch te duur.