Re: Strega kopen?

23
bobbee schreef:Hier een lijstje:
- 2 vacuum valves met slang aansluiting (1 om te verwisselen wanneer nodig, de ander kun je dan ontkalken en weer wegleggen voor wanneer nodig)
- 1 90° opzetstukje voor op de vacuumvalve
- 60 cm slang (1/4")
- 1 y-stuk 
- 1(of2) x groepring 8mm
- antikalk zak(ken)
- 1x nieuwe douchezeef
Bedankt voor je lijstje, heb Kafko gemaild en wacht op antwoord.
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....

24
cremalover schreef:Ik drink thans espresso uit een Quick 820 met bonen gebrand in een Kruidvat popcorn dingetje van 14 e.
Smaakt zeker zo goed als uit mijn Pompei.
Wat mij betreft kan het veel goedkoper dan een Strega.
Maar ieders smaak zal anders zijn.
Dat is waar smaakbeleving is persoonlijk. Kan altijd goedkoper maar moet wel zeggen dat ik blij wordt van mijn Heks!

25
Ik gebruik nu een La Marzocco filterbakje (28mm hoog)van ongeveer 7 gram op mijn Strega omdat het een mooi diep bakje is. Is dat een VST filterbakje? De orginele van de Strega is ondieper. Ik las ergens dat ik geen VST moest gebruiken met de Strega. Wat is jullie ervaring?

Re: RE: Re: Strega kopen?

26
Met VST moet je nog fijner malen. 1 kops filterbakje gebruik ik nooit.
bobbee schreef:Om het "probleem" van de te fijne maling te verhelpen kopen veel strega gebruikers het espresso parts filterbakje. Die heeft minder gaatjes dan het standaard bakje en is de oplossing voor de strega. Deze moet je wel bestellen in de USA.

[url]http:/www.espressoparts.com/espresso-parts-hq ... ter-basket[/url]
(Even mail sturen en vragen om brievenbuspost om de verzendkosten te verlagen)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

27
Ik heb de mod uitgevoerd en ook de zuiger van de zetgroep gesmeerd. Dat mocht wel een x weer gebeuren. Wat mijn nu opvalt is dat de pomp niet meer uit zichzelf stopt terwijl de hevel nog naar beneden is. Laat ik hem weer naar boven gaan stopt de pomp wel. Ik heb de zuiger inclusief de 2 zwarte draden verwijderd. Omdat de draden identiek zijn heb ik niet gekeken welke waar zat. Maakt dat uit?
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

28
Ik ken de Strega niet echt maar het lijkt mij geen fout, als ik bij mijn Astoria (waterleiding vullende) blijft zolang de hendel naar beneden is een toestroom van water, op het moment dat de zuiger naar beneden gaat wordt de aanvoer gesloten, eigenlijk een zelfde idee dan wat er bij jou gebeurt.

Die draden zijn toch van de verwarming van de groep? lijkt mij dat die niks met de pomp van doen hebben!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.