Hij is er. De domobar staat nu te glinsteren in de keuken. Nu al ben ik erg tevreden, want de crema is al aardig (terwijl het voorgemalen koffie van kaldi is)
Nu nog een maler, dus nog even doorsparen.
Re: pavoni, quickmill, ascaso of rancilio
42Hé, gefelicteerd! Je moest dus wel wat langer wachten tot 'ie er was, moeilijk hè?
Houd ons op de hoogte!
Houd ons op de hoogte!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
43Ja moest inderdaad lang wachten. Beetje problemen met de bekostiging. Maar wat dat betreft vind ik kaldi echt een goede service hebben. Het maakte niet uit wanneer ik hem kwam ophalen, duabhij heeft er een maand gestaan.
Nou,espresso is al lekke, alleen is de crema niet helemaal zoals ik het wil. Maar dat ga ik vanavond met illy servings proberen. Daar kunnen me ouders ook mee overweg.
Verder is schuimen nog best moeilijk, in ieder geval niet zoals de marzocco van Coffee Company. Maar ik begrijp dat je daar aardig wat mee moet oefenen. Dus vanavond even voor een goed melkkannetje kijken. Die draaikolk lukt mij trouwens nog niet. Verder verbrand de melk snel met een domobar. Al er. Paar keer meegemaakt dat de melk heel zoet ging ruiken. Niet goed dus, maar al je hem niet elemaal volui schuimt is het wel goed.
Nou,espresso is al lekke, alleen is de crema niet helemaal zoals ik het wil. Maar dat ga ik vanavond met illy servings proberen. Daar kunnen me ouders ook mee overweg.
Verder is schuimen nog best moeilijk, in ieder geval niet zoals de marzocco van Coffee Company. Maar ik begrijp dat je daar aardig wat mee moet oefenen. Dus vanavond even voor een goed melkkannetje kijken. Die draaikolk lukt mij trouwens nog niet. Verder verbrand de melk snel met een domobar. Al er. Paar keer meegemaakt dat de melk heel zoet ging ruiken. Niet goed dus, maar al je hem niet elemaal volui schuimt is het wel goed.
44Voor het schuimen: een speciaal thermometertje kost niet zoveel en is zeker in het begin wel handig. Houd dan wel rekening met een traagheid van het metertje. Zoiets: http://www.koffiewarenhuis.nl/product/2 ... _met_klem/" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens is één van de resultaten van het opschuimen dat je de sacharose in de melk gaat proeven, en dat deze dus een beetje zoetig wordt, en dat wordt wel als positief gezien. Ken je deze al?: http://www.coffeegeek.com/guides/frothingguide" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens is één van de resultaten van het opschuimen dat je de sacharose in de melk gaat proeven, en dat deze dus een beetje zoetig wordt, en dat wordt wel als positief gezien. Ken je deze al?: http://www.coffeegeek.com/guides/frothingguide" onclick="window.open(this.href);return false;
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
45Maar de zoete geur (netals gekookte melk uit een pannetje) is toch een teken van verbrande melk. Dan proef je de koffie niet meer. bah.
Maar net lukte het draaikolkje weer wel en kon ik een '2 lagen cappu' maken. Zag er leuk uit.
Maar net lukte het draaikolkje weer wel en kon ik een '2 lagen cappu' maken. Zag er leuk uit.
46Ik wilde het alleen maar even noemen. Jij weet 't beste of die melk al dan niet lekker was.Maar de zoete geur (netals gekookte melk uit een pannetje) is toch een teken van verbrande melk. Dan proef je de koffie niet meer. bah.