Re: De keuze is gemaakt...het wordt een Bezzera

51
Spironski schreef:Ik heb mijn LM 7 grams bakje bij pasmarose.de gekocht. Let op: ik heb daarbij ook een 14 grams LM bakje gekocht, maar mijn 58mm tamper past daar niet in. Officieel schijnen die LM bakjes iets van 57,5mm te zijn, maar mijn tamper past dus wèl in dat 7 grams bakje, en niet in dat 14 grams bakje. Kan het niet verklaren.
Heeft ESW deze bakjes niet gewoon 'liggen'?

54
Simon schreef:Heerlijk he, zo'n lekkere cappu als je net wakker bent! Het schuimen heb ik inmiddels redelijk onder controle. Oefening baart kunst... Nu richting latte-art...

Weet iemand waar ik bovengenoemde filter bakjes kan krijgen? Ik drink vaak een enkele espresso, en ik moet eerlijk zeggen dat dat nog niet 'je van het' is. De bandbreedte van te snel doorlopen naar 'm er helemaal niet doorheen geperst krijgen is heel nauw. En met name de crema blijft vaak nog wat dun. Bij een dubbele epsresso gaat dat al makkelijker, wie weet is een ander filterbakje voor de enkele een verbetering.

Trouwens, ook ik ben erg blij met de snelheid van opwarmen. Dat is met name 's ochtends heel prettig!
Schuim je nog steeds met de tip met 4 gaatjes? dit vind ik toch wel lastig, heb nu twee coctailprikkertjes erin zitten, dat gaat een stuk beter.

Ik heb een LM single filter, daar krijg ik al goede single shots mee, en dat met een 57mm tamper(dus niet een 41mm tamper zoals het eigelijk wordt aangeraden, deze tampers heb ik alleen bij pasmarose gezien, 50euro vind ik wat te gortig, dus als iemand nog een adresje weet voor 41mm tampers?).

Maar goed, ik prefereer een dubbele ristretto of een dubbele espresso

Ik heb ook goede ervaring met de LM dubbele basket, als ik deze gebruik blijft er genoeg ruimte tussen de puck en het ''doucheschermpje'' dus geen pucks meer die blijven plakken.
Is de 6th wave aan het voorbereiden

58
Simon schreef:Werkt de 7 grams filter goed met een 58mm tamper?
Ik heb mijn LM 7 grams bakje bij pasmarose.de gekocht. Let op: ik heb daarbij ook een 14 grams LM bakje gekocht, maar mijn 58mm tamper past daar niet in. Officieel schijnen die LM bakjes iets van 57,5mm te zijn, maar mijn tamper past dus wèl in dat 7 grams bakje, en niet in dat 14 grams bakje. Kan het niet verklaren.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

59
Jeroen schreef:
Spironski schreef:Ik heb mijn LM 7 grams bakje bij pasmarose.de gekocht. Let op: ik heb daarbij ook een 14 grams LM bakje gekocht, maar mijn 58mm tamper past daar niet in. Officieel schijnen die LM bakjes iets van 57,5mm te zijn, maar mijn tamper past dus wèl in dat 7 grams bakje, en niet in dat 14 grams bakje. Kan het niet verklaren.
Heeft ESW deze bakjes niet gewoon 'liggen'?
Ik heb ook een single en een dubbele basket van LM. een 58mm tamper ging bij mij ook in de single maar niet in de dubbele. Gelukkig heb ik ook een 57mm tamper :)
Is de 6th wave aan het voorbereiden

60
Simon schreef:Ik heb een LM single filter, daar krijg ik al goede single shots mee, en dat met een 57mm tamper(dus niet een 41mm tamper zoals het eigelijk wordt aangeraden, deze tampers heb ik alleen bij pasmarose gezien, 50euro vind ik wat te gortig, dus als iemand nog een adresje weet voor 41mm tampers?).
Heb je een smid of iemand met een draaibank in je omgeving? Dan koop bij Kaldi een goedkoop tampertje en laat 'm op 41 mm afdraaien. Goedkope tamper zal 10 euro zijn en voor het afdraaien vroeg de smid bij mij 5 euro ben je voor 15 euro klaar.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s