Hallo allemaal.
Ik heb een siemens EQ5 TE501203RW/05 met het volgende probleem.
Als ik koffie wil maken gaat het goed totdat de koffie in het kopje moet stromen.
Vaak als de koffie in het kopje moet stomen valt het apparaat in storing en gaan het ledje van de watertank knipperen en het ledje van het stoomventiel branden.
Het apparaat doet dan niets meer. ook niet als ik hem uit zet en weer aan.
Het enige wat ik kan doen is het stoompijpje uit trekken, hier komt dan stoom en heet water uit.
Hierna kan ik weer op de start drukken, en wordt er weer koffie gezet. Soms gaat het dan wel goed maar ook gebeurd het vaak dat de zelfde storing weer optreed.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen.
Apparaat wordt regelmatig ontkalkt en gereinigd.
Groeten,
Jan.
Re: Siemens EQ 5 TE501203RW/05 vaak geen koffie in kopje valt in storing.
2loopt de zetgroep wel soepel? ( handmatig draaien) en kijk of er geen lekkages zijn rondom de apparaat.
3Lukt het zetten van heet water/stoom wel? Als dit geen probleem is kan het liggen aan het ventiel die de stroom naar de zetgroep en het heetwatercircuit regelt.
Een andere mogelijkheid is het keramiekventiel die niet goed schakelt, maar die reparatie is een stuk duurder en ingewikkelder.
Een andere mogelijkheid is het keramiekventiel die niet goed schakelt, maar die reparatie is een stuk duurder en ingewikkelder.
4Waar kan ik dat ventiel vinden?
5ventiel zit precies in het midden van het apparaat. boven de printplaat. het is te demonteren door 3 torx schroeven aan de kant van de zetgroep los te draaien. let wel op met het los halen van de slangen. markeer deze even zodat je weet hoe ze gezeten hebben.
6Hallo
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn apparaat. Is het opgelost door het ventiel te vervangen of te reinigen? Zou de pomp of flowmeter de oorzaak kunnen zijn?
Bedankt.
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn apparaat. Is het opgelost door het ventiel te vervangen of te reinigen? Zou de pomp of flowmeter de oorzaak kunnen zijn?
Bedankt.