Melitta Caffeo Barista T(SP) goede keus?

1
Hallo allen, en tevens aangenaam kennis te maken. Mijn eerste post op koffiepraat.nl :)

Op korte termijn (ongeveer 2 a 3 maanden) wil ik een nieuwe koffiemachine aanschaffen. Momenteel heb ik een Magimix Citiz & Milk Nespresso apparaat, wat al een hele verbetering was ten opzichte van de Senseo :P
Ik wil nu echter de overstap maken naar verse bonen. Eerder heb ik voornamelijk gekeken naar een half-automaat. Enerzijds vanwege de stoere looks, anderzijds omdat je daar de beste koffie uit schijnt te krijgen. Het lijkt me ook een leuk iets om te doen.

Echter, ik heb nu al weinig tijd en genoeg aan mijn hoofd, dus is mijn interesse inmiddels verschoven naar een volautomaat. Lekker makkelijk, verschillende koffiespecialiteiten en niet onbelangrijk: voor de vrouw ook makkelijk te bedienen en het is een must dat er met 1 druk op de knop heet water uit komt voor thee (wederom voor de vrouw).
Ik hoor nu goede verhalen over de smaak van de koffie uit de Melitta Caffeo Barista. Buiten dat vind ik het een fantastisch apparaat om te zien, wat voor ons niet onbelangrijk is.

Zijn hier ervaringen mee en is dit inderdaad een goede keus? Budget zal maximaal 1000 Euro zijn, en daarvoor kan je voor zover ik nu kan zien de TSP uitvoering al krijgen, de meest uitgebreide uitvoering.
Ik heb ook gekeken naar de Siemens EQ maar die vinden we qua looks wat minder.
Verder is Melitta volgens mij wel een gerenommeerd merk in koffieland en is de service best ok?