Re: RE: Re: Wat drink je nu?

831
bobbee schreef:
Harry Beans schreef:wij hebben koffie van Gio Coffee op ons werk. Ze bieden koffie voor bedrijven en hebben twee soorten koffiebonen. Vooral de Gio Eccellente is erg goed! https://www.giocoffee.nl/onze-koffie/gi ... n-melange/
Oh men, dat je nou echt denk dat we niet doorhebben dat je zelf de verkoper bent...
Afbeelding
Afbeelding
har har :) ik zit nog steeds op Napoli nog 750 ingevroren (nieuwe lading alweer)
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Re: Wat drink je nu?

832
Op dit moment drink ik de Bella Barista Gaslight Espresso wat een blend is van "Colombia La Guatica for a big caramel hit and a touch of red fruit acidity,Brasil Vale Do Sol for its cocoa and El Salvador Finca San Ernesto for the cherry on the top". Het is een award winning blend (‪#‎GreatTasteAwards‬ 2016 ‪#‎MadeInNorthamptonshire‬ ‪#‎AwardWinner‬ ‪#‎Coffee ja echt...), maar ik vind het maar niks. Gelukkig heb ik de eerste 750 gram erdoorheen gejaagd met het indialen en was de kilo zak gratis :P

Hierna gaat deze erop: Colombia Pacamara Natural Light Margaritas. Dat is wel een wat duurdere (ongeveer 2x zo duur), maar ik kijk echt uit naar deze single origin. Aangezien we hier in de UK een beetje bekaaid afkomen met de koffie's, komt mijn koffie dus van Bella Barista (ongeveer 20 minuten met de auto).

Vanaf volgende week ook een single origin subscription van ze, voor 6,50 pond per 250 gram, twee zakjes elke 2 weken. Ben benieuwd.
VBM Domobar, Eureka Atom

834
Erik82 schreef:De Gaslight vond ik juist een geweldige blend.
Dat hoor ik van meer mensen, maar hij is of te zuur (aka ik moest mijn grinder nog beter instellen) of hij is nu te bitter (maar loopt wel op tijd en de verhouding is netjes zover ik kan zien (18 gram in de basket, 25 seconden doorloop, 36 gram espresso).
VBM Domobar, Eureka Atom

835
Zwerver schreef:Aangezien we hier in de UK een beetje bekaaid afkomen met de koffie's, komt mijn koffie dus van Bella Barista (ongeveer 20 minuten met de auto).
Huh? :o
En dit dan: http://thecoffeeroasters.co.uk/pages/a- ... ters-in-uk" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo bekaaid kom je er volgens mij écht niet vanaf hoor..
Tuurlijk, altijd bezorgkosten, maar dat ritje op en neer kost ook wat denk ik.
Zitten een paar (best wel ´veel paar´) tussen die er echt wel wat van kunnen!
En wellicht zitten Blenders in Northampton, Well Roasted Coffee in Leicestershire of de Coffee Cavern in Bedfors ook wel een beetje in de buurt?!

Good luck!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

836
pichichi schreef:
Zwerver schreef:Aangezien we hier in de UK een beetje bekaaid afkomen met de koffie's, komt mijn koffie dus van Bella Barista (ongeveer 20 minuten met de auto).
Huh? :o
En dit dan: http://thecoffeeroasters.co.uk/pages/a- ... ters-in-uk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo bekaaid kom je er volgens mij écht niet vanaf hoor..
Tuurlijk, altijd bezorgkosten, maar dat ritje op en neer kost ook wat denk ik.
Zitten een paar (best wel ´veel paar´) tussen die er echt wel wat van kunnen!
En wellicht zitten Blenders in Northampton, Well Roasted Coffee in Leicestershire of de Coffee Cavern in Bedfors ook wel een beetje in de buurt?!

Good luck!
Blenders is enorm overrated. Ik ben nu al meerdere malen bij hem geweest en het is het allemaal net niet. Helpt natuurlijk niet dat hij alles op roast sterkte heeft gesorteerd (light roast, medium roast, dark roast) en weinig mogelijkheden tot proeven biedt. Roasted coffee moet ik nog proberen. Net als de cavern.
VBM Domobar, Eureka Atom

839
Wat een mooi groot label! Lekker duidelijk waar de blend uit is opgebouwd in 1 oog opslag
en no-nonsens vormgeving. Op deze manier bedenkt zelfs een leek "oh dus dit zit erin".

Have a great time down under mate!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

840
Vandaag yellow bourbon (in het verleden gekocht bij @3aan) 1,5 week geleden gebrand (medium) met de gene. Heerlijke koffie!

Was de kast aan t opruimen en kwam nog een kilo groen van deze en de malabar tegen :)) lekker vooruitzicht
| Profitec Pro 800| niche zero|v60 | aeropress |1zpresso x-pro s | Genecafe