Hi,
Mooi! Mij bevalt 'ie ook nog elke dag
Geloof me, de pomp stopt niet zolang de hevel naar beneden is. Het geluid verandert wel naar mate de groep zich vult; aan het eind is het een stuk stiller dan aan het begin - ik vermoed dat je dat als een 'gestopte pomp' ervaart.
Ik gebruik zelf de verandering van geluid om (enigzins) te bepalen wanneer ik de hevel wil 'laten gaan'; ik kies er bewust voor om niet te wachten tot een eerste druppel koffie verschijnt. In de eerder geposte filmpjes van Jim Schulman wordt toegelicht waarom je dit zou kunnen willen...
Als je heel erg fijn maalt zul je waarschijnlijk ook water in de lekbak zien komen als de hevel naar beneden is: heel kort door de bocht: de pomp blijft 'doorduwen' en de opv 'gaat in bescherm mode' en 'leidt' het teveel aan water (op basis van druk) om van groep naar lekbak. In mijn wereld overigens niet iets wat je moet willen - ik pas in deze situatie mijn maling aan.
Onderhoud: naast dagelijks / wekelijks schoonmaken en per 3 tot 6 maanden smeren van de groep vermoed ik dat er weinig ander onderhoud te doen is... ik heb het althans nog niet gevonden. Ontkalken van de machine overweeg ik pas als ik daar een directe aanleiding toe zie, niet preventief; preventie hooguit via het juiste water.
Veel plezier met je Strega!
Groet, Vincent