Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

111
Hi,

Hier ook een tevreden gebruiker van deze maler met Mythos TIN schijven. Schoon, snel en weinig retentie voor zover ik het kon beoordelen bij de eerste en vooralsnog enige 'grote' schoonmaak.

Toevallig zag ik deze net tegen: http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en- ... lr&pos=102" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Vraagprijs 750 euro, lijkt me een nette prijs

Overigens, 19 gram in 3 seconden: ik vermoed dat de doorloop best snel is geweest :D

Groet, Vincent

116
Die advertentie had ik ook gezien alleen zonder de TiN Mythos schijven is de maler wel stukken minder goed. Juist die schijven maken het dat deze maler voor de prijs erg goed is.

Bij Eureka zeggen ze wel dat de Mythos schijven er zo inpassen maar in de praktijk blijkt dat niet zo te zijn dus let daar erg mee op. Als je dat doet is de meeste grove stand namelijk al te fijn om nog normaal een espresso mee te kunnen zetten. Dat is ook de reden waarom ik nu al een maand de Compak R100 te leen heb. Van Pommeren levert mij nu een nieuwe af fabriek met de Mythos schijven (alleen zijn Italianen nooit zo snel met leveren). Wel een geweldige service dat ik in de tussentijd een maand lang één van de demomalers heb mogen lenen van van Pommeren om die tijd te overbruggen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

117
Betekent dat, dat Bellabarista je een "oplossing" heeft verkocht zonder deze uitvoerig te testen?
Als hun oplossing onbruikbaar is zouden er toch meer klachten moeten zijn.
Of is het probleem met de aangepaste maler, dat het bereik buiten jouw wensen ligt.
Ik heb namelijk het idee, dat je beter dan de gemiddelde enthousiast die roept:"gaaf, grote schijven!", exact weet wat je eisen zijn.

120
HanR schreef:Betekent dat, dat Bellabarista je een "oplossing" heeft verkocht zonder deze uitvoerig te testen?
Als hun oplossing onbruikbaar is zouden er toch meer klachten moeten zijn.
Of is het probleem met de aangepaste maler, dat het bereik buiten jouw wensen ligt.
Ik heb namelijk het idee, dat je beter dan de gemiddelde enthousiast die roept:"gaaf, grote schijven!", exact weet wat je eisen zijn.
Bellabarista levert hem ook goed af met Mythos schijven af fabriek. Daar had ik hem eerst vandaan maar had toen toch even het idee dat een andere maler mij meer zou brengen. Dat experiment is mislukt en toen had ik het demomodel van Van Pommeren gekocht waar Sebastiaan Mythos schijven in had gezet en dat werkte dus niet. Hij had vervolgens nadat ik hem terug had gebracht en de R100 te leen kreeg tijdens het maken (ofwel geschikt maken voor de Mythos schijven) de schijven ook nog op een gloednieuwe getest en ook dat gaf hetzelfde probleem.

Af fabriek met Mythos schijven worden ze blijkbaar met een andere afstelling van het onderste maalhuis afgeleverd waarvoor je de hele maler uit elkaar moet halen om dat voor elkaar te krijgen. Sebastiaan kan toch aardig wat maar dit bleek echt een ramp te zijn terwijl Eureka wel zegt dat ze zo zouden moeten passen. Uiteindelijk heeft Sebastiaan een nieuwe af fabriek met Mythos schijven besteld voor mij en mocht ik de R100 gedurende die tijd (ruim een maand) lenen. Let dus goed op als je een Olympus van plan bent te kopen en er Mythos schijven in wilt dat je die zo af fabriek laat leveren anders werkt het niet.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60