Hallo mensen, zojuist geregistreerd en meteen maar even binnenvallen in dit onderwerp…
Ik heb in oktober 2000 mijn eerste Nespresso apparaat gekocht en deze tot vorige week zeer intensief in huiselijke omgeving gebruikt.
Ja, ik ben ooit begonnen met Nespresso voor het gemak i.c.m. goede smaak, maar 1 ding kwam toch steeds weer terug… de rekening. Gemiddeld dronken wij de afgelopen 10 jaar voor 70 Euro per maand.
Vorige week heb ik een Gaggia Titanium aangeschaft. Het is wel wennen want smaak en substantie is echt wel “anders” ten opzichte van de Nespresso. Daarom maar aansluiting gezocht op dit forum om wat meer in de materie van de koffie te storten.
Re: Nespresso 15x duurder dan filterkoffie
12Misschien was het handiger om hier eerst rond te kijken en dan te kopen.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
13Misschien kan je hier nog wat meer over vertellen? Dat lijkt me nu juist wel interessant, namelijk.Vorige week heb ik een Gaggia Titanium aangeschaft. Het is wel wennen want smaak en substantie is echt wel “anders” ten opzichte van de Nespresso.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
14Interessante opmerkingBluecold schreef:Misschien was het handiger om hier eerst rond te kijken en dan te kopen.
Maar waarom zou dat dan handiger zijn geweest? Ik ben blij met mijn keuze, bovendien ik ben er nu toch? Niets is voor goed en wellicht ben ik na verloop van tijd (met de kennis die ik nu opdoe) wel van mening dat het anders moet, dan is het voor mij vroeg genoeg.
Vooralsnog kan ik eigenlijk helemal niets met deze opmerking
15Het klinkt mij een beetje krom in de oren om eerst een 500 euro uit te geven en daarna pas uit te zoeken wat het apparaat eigenlijk doet.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
16Voorheen was het natuurlijk zo dat je ten alle tijden de koffie voorgeschoteld krijgt zoals het door de fabrikant bedoeld is… m.a.w. geen instellingen met betrekking op maalstand of sterkte.Spironski schreef:Misschien kan je hier nog wat meer over vertellen? Dat lijkt me nu juist wel interessant, namelijk.
Bij mijn nieuwe Gaggia is dat dus anders, ik ben nog zoekende naar de juiste instellingen en bovendien moet ik mij nog verdiepen in koffiesmaken e.d.
De Nespresso was toch altijd wel lekker romig en was het om het even welke smaak ik gebruikte. Ik had wel zo mijn voorkeuren zoals de Ristretto, Volluto, Livanto en de Arpeggio. Ik liet mij de afgelopen 10 jaar overigens niet vaak overhalen (alhoewel Nespresso altijd veel aandacht besteed aan marketing e.d.) om nieuwe of tijdelijke smaken uit te proberen.
De Gaggia lijkt wat snel door te lopen waardoor er hij wat druk lijkt te verliezen. Ik heb daarom de maling maar weer wat fijner gezet en de concentratie wat opgeschroefd. Dit is dus nieuw voor mij want dit is nou juist het voordeel van de Nespresso’s. Aan de andere kant is dit nu wel weer de charmes van het echte koffiedrinken (met een volautomaat).
Anyway ik moet dus heel erg wennen aan het proces van koffie maken en de smaak. Of ik nog wensen heb? Ja ik wil noeg goede kopjes hebben, wat lectuur en ik ga op zoek naar de beste bonen naar mijn (onze) smaak.
De Gaggia tot nu toe? Wat een machine, erg indrukwekkend.. wellicht zie ik dat als leek wel meer dan de doorgewinterde koffieleut.
17Wat een aanname... Ik ben niet van vandaag, natuurlijk weet ik wat het apparaat doet en allemaal kan (je moet mensen niet zo snel onderschatten). Alleen is het na 10 jaar Nespresso gewoon nieuw voor mij. Ik wilde het gebruiksgemak van een volautomaat niet overboord gooien, ik zie mijzelf namelijk niet elke dag van die rituelen uitvoeren om een espresso te zetten, vandaar die keuze voor een volautomaat. Bovendien ben ik wel slechtere machines tegen gekomen dan een Gaggia als je dat mocht bedoelenBluecold schreef:Het klinkt mij een beetje krom in de oren om eerst een 500 euro uit te geven en daarna pas uit te zoeken wat het apparaat eigenlijk doet.
Maar even wat anders... zoals ik vandaag eerder aangaf ben ik nieuw op dit forum, maar ben zeer verbaast over de reacties die ik kreeg, enkele van hen proeven namelijk nogal "zuur", is dit kenmerkelijk bij koffieleuten of is het afgunst van een enkeling?
@ Bluecold: Respecteer de keuzes van anderen! Niet iedereen heeft klaarblijkelijk dezelfde visie als jij... en ja ik geef 500 euro uit om iets uit te proberen, so what? Hier hoef jij je toch niet druk over te maken of zie ik dat verkeerd?
Ik had gedacht hier een gezellige club gevonden te hebben, maar na dit soort opmerkingen denk ik daar nu wel wat anders over.
18Mondiaan, ik zie niet hoe jij je zo aangevallen kan voelen terwijl het enige wat ik heb gezegd is dat het mij bevreemdt dat je eerst een apparaat koopt en dan pas kijkt naar het hoe en wat.
Ook stroken opmerkingen als deze
Eerder vind ik jou een beetje uit de hoogte overkomen met opmerkingen als deze:
Hoe haal je het in je hoofd te denken mij via het internet te moeten opvoeden.
Ook stroken opmerkingen als deze
Totaal niet met deze:Mondiaan schreef:Wat een aanname... Ik ben niet van vandaag, natuurlijk weet ik wat het apparaat doet en allemaal kanBluecold schreef:Het klinkt mij een beetje krom in de oren om eerst een 500 euro uit te geven en daarna pas uit te zoeken wat het apparaat eigenlijk doet.
Voor de rest ben je gewoon dingen aan het lezen die er niet staan. Er is geen zure of denigrerende reactie geweest op jouw Gaggia Titanium.Mondiaan schreef:Daarom maar aansluiting gezocht op dit forum om wat meer in de materie van de koffie te storten.
Eerder vind ik jou een beetje uit de hoogte overkomen met opmerkingen als deze:
DezeMondiaan schreef: De Gaggia tot nu toe? Wat een machine, erg indrukwekkend.. wellicht zie ik dat als leek wel meer dan de doorgewinterde koffieleut.
En dezeMondiaan schreef: Respecteer de keuzes van anderen!
Vooral die laatste twee.Mondiaan schreef: (je moet mensen niet zo snel onderschatten)
Hoe haal je het in je hoofd te denken mij via het internet te moeten opvoeden.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
19Dit is nou precies wat ik bedoelde... ik wil helemaal niemand opvoeden, ik bijt gewoon van mij af.
Maar goed, klaarblijkelijk is dit de sfeer van dit forum dus ik zou zeggen ga lekker je gang!
Overigens kan ik het niet helpen dat jij zaken anders opvat dan feitelijk bedoeld is, maar dat zegt waarschijnlijk meer over jou dan over mij.... ben jij soms ook een bumperklever want zo klink je wel
Tot slot, tot nu toe zijn geen van jouw reacties van waarde geweest op mijn eerste reactie in deze topic en kan mij ook niet voorstellen dat dat ooit zal komen. Wat een domper zeg, maar ik neem nog een lekkere espresso van mijn Gaggia!
Maar goed, klaarblijkelijk is dit de sfeer van dit forum dus ik zou zeggen ga lekker je gang!
Overigens kan ik het niet helpen dat jij zaken anders opvat dan feitelijk bedoeld is, maar dat zegt waarschijnlijk meer over jou dan over mij.... ben jij soms ook een bumperklever want zo klink je wel
Tot slot, tot nu toe zijn geen van jouw reacties van waarde geweest op mijn eerste reactie in deze topic en kan mij ook niet voorstellen dat dat ooit zal komen. Wat een domper zeg, maar ik neem nog een lekkere espresso van mijn Gaggia!
20Stop maar even met de caffeine, je beeldt je al genoeg dingen in.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit