Voor m'n betere helft die wat meer op heeft met cappuccino's en latte's ben ik op zoek naar een leuke (beginners) workshop latte art
Iemand suggesties?
Re: Workshop latte art gezocht
3Ik zou zeggen kom op zondag 17 mei naar Den Bosch...
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu
4En mocht 17 mei niet lukken( wat natuurlijk doodzonde is)
Bij de dutch coffee academy geven ze in samen werking met friesche vlag workshops world of latte. Met als trainers bepaald niet de minsten nl Moniek, Rose en Liesbeth.
Bij de dutch coffee academy geven ze in samen werking met friesche vlag workshops world of latte. Met als trainers bepaald niet de minsten nl Moniek, Rose en Liesbeth.
Barista level 1 en 2
Nationaal Coordinator SCAE Netherlands
Nationaal Coordinator SCAE Netherlands
5Kost je 'slechts' 500 euro, echt iets voor beginners. Zoek gewoon een lokale enthousiaste ondernemer op en volg daar een workshop.
6Maar dan heb je ook wat! Deze Latte Art cursus is bedoelt voor mensen die dagelijks in de koffie werken. Het lijkt me voor een echte beginner inderdaad raadzaam om in eerste instantie iets dichter bij huis te zoeken.Espressotopia schreef:Kost je 'slechts' 500 euro, echt iets voor beginners. Zoek gewoon een lokale enthousiaste ondernemer op en volg daar een workshop.
7Ach, latte art is geen hogere wiskunde. Belangrijk is dat je een gevoel ontwikkelt, en daarvoor heb je veel tijd en oefening nodig. Het allerbelangrijkste is gewoon dat je een kan met een schuim van de goede consistentie weet te fabriceren. De figuurtjes komen dan bijna vanzelf. Inspiratie voor de figuurtjes en de basis van de technieken vind je op Internet.
De belangrijkste truc die ik van Rose heb geleerd, is dat je met meerdere kannetjes moet durven spelen om tot goede latte art te komen.
De belangrijkste truc die ik van Rose heb geleerd, is dat je met meerdere kannetjes moet durven spelen om tot goede latte art te komen.
8Ok...van boven naar onder.....
Utrecht
17 mei gaat idd niet lukken
DCA workshops gezien
idd iets teveel van het goede
al veel filmpjes bekeken en is een goed begin ja, maar een dag(deel) de basics doornemen zou niet verkeerd zijn.
i.i.g bedankt voor het scala aan reacties
Utrecht
17 mei gaat idd niet lukken
DCA workshops gezien
idd iets teveel van het goede
al veel filmpjes bekeken en is een goed begin ja, maar een dag(deel) de basics doornemen zou niet verkeerd zijn.
i.i.g bedankt voor het scala aan reacties