Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

424
Mad Wally schreef:
cremalover schreef: Bij mij staat de oven op max!
275 graden.
Pas na 10 minuten ga ik nasr 225.
Ik heb een Siemens oven met stand "hydrobakken" en een temperatuur instelbaar tot 300°C. Hydrobakken voert trouwens geen water toe, maar sluit de ovenruimte af zodat het vocht wat er in zit niet kan ontsnappen. Verder bak ik op een steen (van gourmet set 2 cm dik). Meestal begin ik op 250 en zet hem na 5 minuten terug naar 220°C.

Beter nog wat hoger beginnen? en wel of geen extra water/stoom inbrengen bij begin?
Ik zou hem.voirverwarmen op 300 en na 10 minuten op 225 zetten

Onder en bovenwarmte .Geen circ.

426
cremalover schreef:
Mad Wally schreef:
Ik heb een Siemens oven met stand "hydrobakken" en een temperatuur instelbaar tot 300°C. Hydrobakken voert trouwens geen water toe, maar sluit de ovenruimte af zodat het vocht wat er in zit niet kan ontsnappen. Verder bak ik op een steen (van gourmet set 2 cm dik). Meestal begin ik op 250 en zet hem na 5 minuten terug naar 220°C.

Beter nog wat hoger beginnen? en wel of geen extra water/stoom inbrengen bij begin?
Ik zou hem.voirverwarmen op 300 en na 10 minuten op 225 zetten

Onder en bovenwarmte .Geen circ.
Dank je, ben trouwens vorige week begonnen met mijn zuurdesem. Hij is behoorlijk actief en ik verwacht dit weekend de eerste bakresultaten.
Incompetence: When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts, there's no end to what you can't do

429
Waar haal ik een niet te groot inschietschuivertje vandaan? Ga toch een Chamottesteen van 40 x 40 x 3 aanschaffen en gelijk op de bodemplaat en ook een paar van die bakvelle, om de steen schoon te houden, heb ook al een paar langwerpige rijsmandjes besteld.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

430
@3aan schreef:ook een paar van die bakvellen, om de steen schoon te houden, heb ook al een paar langwerpige rijsmandjes besteld.
"van die bakvellen" -- welke bedoel je, heb je een link van de plek waar je die (en de rijsmandjes) bestelde?

Ik ga ook een iets groter rijsmandje kopen, maar ik check dan eerst of een winkel in de stad het heeft voordat ik het eventueel online ga halen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino