Re: Ascaso vs Vibiemme domo bar??

11
Wow! Kijk hier kan ik wat mee!

Na wat gegoogle ben ik bij het koffie cultuurcentrum uitgekomen voor een Magister Stella voor 950,-
http://espressoadviseur.nl/details.asp?id=27" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit komt volgens mij in de buurt van alle criteria die hierboven zijn beschreven

Is dit een goede keuze en heeft iemand ervaring met dit koffie cultuur centrum?

Ik stap nu trouwens even in de auto om daar langs te droppen sinds deze zaak in amsterdam staat.

Thanks, :D

MVG Os

13
Tja, wat wil je: twéé personal trainers! ;)

Maar je hebt gelijk, die Magister is een E61(zetgroep, is goed) HX. Hij is wat minder bekend, maar dat zegt niet alles. Veel van de machines in deze klasse lijken erg op elkaar en gebruiken min of meer dezelfde onderdelen. Iemand hier op het forum (ik weet niet meer wie) heeft diezelfde machine gekocht bij KCC, en de berichten waren goed. KCC mag je volgens mij gewoon vertrouwen.

Met jouw eisen zal je er denk ik een goede koop mee doen. Budgetteer ook echt voor een goede molen hè?! Zonder goede molen wordt het niets, die kan niet goed genoeg zijn! Denk daarbij aan minimaal een Macap M4, een Compak K3 een Mazzer Mini, of eventueel een Mahlkönig Vario. Er kan niet zóveel mis gaan met molens, dus die kan je ook redelijk veilig 2-de hands kopen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

15
Echter hoorde ik dat je voor de versheid het best de bonen in de vriezer kunt bewaren en beter telkens een kleine hoeveelheid kunt malen.
Voor als je terug bent van het KCC: nog belangrijker dan je molen of je espresso apparaat, is de kwaliteit van je koffie. Die moet zo vers mogelijk zijn, inderdaad. Ik merk een week na het branden al enige achteruitgang, en het mooiste is er na een maand wel af.
Invriezen is een optie, maar dat gaat meer op voor als je grotere hoeveelheden hebt. Elke keer voor het zetten wat ontdooien is lastig. Als je bonen uit de vriezer komen moet je ze langzaam laten ontdooien in het zakje waarin ze zaten. Anders krijg je onherroepelijk condensatievocht op je bonen, die zich vervolgens volzuigen met water. En dat wil je niet. Je zou dus in elk geval steeds voor een paar dagen moeten ontdooien (ik neem niet aan dat je iedere avond de bonen voor de volgende ochtend al vast uit de vriezer wil leggen, en het dan ook nog eens een keer vergeten!).

Ennuh: ik ben geen PT hoor, ik doelde meer op Marmhz en mijzelf in dit draadje ;) .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

17
PA-er denk ik Personal Adviser ;-)
Je hebt gelijk. Zou dat verschil ook uit maken dat Os er geld mee verdient en wij helemaal niets? :evil: ;)

18
Nou... Ik Heb de stella en domobar naast elkaar zien staan bij het kcc en ik moet zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar de domobar. De heer die mij daar te woord stond heeft echter aangegeven dat melk schuimen haast onmogelijk is met de domobar. Dat lag aan het vermogen. En hij gaf aan wat ik mede door jullie heb geleerd dat de domo geen hx of 2e warmtebron heeft. Ik denk dat ik daarmee kan leven. Ik ga er nog eens over nadenken.
iig is de interne bonenmaler vd baan! Ik wil een e61! :)

Mvg os

20
Kan je ook aangeven waarom je die Magister niet ziet zitten? Gaat het om het uiterlijk, de bouwkwaliteit of iets anders? Ik zou nog eens goed nadenken over die Domobar, ik denk toch dat je dat geschakel tussen temperaturen vervelend gaat vinden met al je melkdrankjes.

Lees ook eens deze draad en deze. De La Scala die in de laatste genoemd wordt heb ik ook, is een E61 HX en kost niet zoveel meer dan die Domobar (nou ja, €200). Die E61 is inderdaad moooi! :D

Een aparte maler kopen is ook een goede keuze! Zoals ik al aangaf kan je op b.v. Marktplaats soms koopjes vinden.
Ps. Jullie verdienen de hoofdprijs voor jullie adviezen
Dank, en daarvoor doen we het dan dus blijkbaar ;)