Naar aanleiding van adviezen over manieren om een goede maler tweedehands te kopen, ben ik maar eens op de duitse e-bay gaan kijken.
Nu heb ik een Mazzer super jolly gevonden, waarop tot zondag a.s. geboden kan worden. Volgensmij is het zo dat dan de maler wordt verkocht aan de hoogste bieder, of kan het zo zijn dat de verkoper op dat moment nog kan bepalen zijn product toch niet te verkopen?
Momenteel staat het bod op €60,-. Ik heb de neiging om te denken dat dit een fantastisch buitenkansje is, maar ergens heb ik ook het gevoel; "Dit is te mooi om waar te zijn". Wat denken jullie ervan? Is het sowieso mogelijk om hiermee een enorme miskoop te doen (oftewel; kunnen er veel dingen kapot aan een maler, of zijn het hoogstens de maalschijven?). Die zijn volgensmij niet de hoofdprijs toch?
Ik hoor heel graag wat jullie ervan denken!
En ik ga er vanuit dat de mensen die dit bericht lezen mij niet gaan overbieden... Ik heb vertrouwen in mijn (Koffiepraat)-medemens. Hopelijk gaat dat niet geschaad worden...
Re: Te mooi om waar te zijn?
2Oh ja, de site waarop de aanbieding staat is de volgende;
http://cgi.ebay.de/Espressomuehle-MAZZE ... ushaltsger" onclick="window.open(this.href);return false;äte_KleingeräteKüche_PM?hash=item330323448421&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318#ht_692wt_1182
http://cgi.ebay.de/Espressomuehle-MAZZE ... ushaltsger" onclick="window.open(this.href);return false;äte_KleingeräteKüche_PM?hash=item330323448421&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318#ht_692wt_1182
La Marzocco GS/3 - Anfim Super Caimano on demand
3Hallo Rik,
Ik gok dat de prijs zondag op zo'n 300 euro uit zal komen. Bij de meeste ebay veilingen worden serieuze biedingen pas in de laatste uren, tot zelfs in de laatste minuut uitgebracht.
Ben je bekend met het bied-systeem van ebay? Die 60 euro die er nu staat is in feite het een na hoogste bod +1 euro. Dat kun je ook zien in de lijst van biedingen. Het werkelijke bod van de hoogste bieder is niet bekend. Pas als jij, of iemand anders, meer biedt dan het huidige hoogste bod, kun je zien hoe hoog het huidige bod is.
Als je een ebay veiling wint betaal je nooit meer dan het een-na-hoogste bod plus 1 increment. Je kunt dus gewoon het maximum bieden wat je ervoor wilt geven.
Succes met bieden. Ik heb al een paar keer op een SJ geboden, maar ze gaan altijd voor meer weg dan ik ervoor wilde betalen...
Ik gok dat de prijs zondag op zo'n 300 euro uit zal komen. Bij de meeste ebay veilingen worden serieuze biedingen pas in de laatste uren, tot zelfs in de laatste minuut uitgebracht.
Ben je bekend met het bied-systeem van ebay? Die 60 euro die er nu staat is in feite het een na hoogste bod +1 euro. Dat kun je ook zien in de lijst van biedingen. Het werkelijke bod van de hoogste bieder is niet bekend. Pas als jij, of iemand anders, meer biedt dan het huidige hoogste bod, kun je zien hoe hoog het huidige bod is.
Als je een ebay veiling wint betaal je nooit meer dan het een-na-hoogste bod plus 1 increment. Je kunt dus gewoon het maximum bieden wat je ervoor wilt geven.
Succes met bieden. Ik heb al een paar keer op een SJ geboden, maar ze gaan altijd voor meer weg dan ik ervoor wilde betalen...
Ascaso Baby T Plus - Eureka Mignon Specialità
4Iedereen die fatsoenlijk biedt, biedt in de laatste 10 seconden.
1 uur is te lang.
Gaat altijd zo bij redelijk gewilde dingen. Beetje uitzoeken hoe ebay werkt is aan te raden.
1 uur is te lang.
Gaat altijd zo bij redelijk gewilde dingen. Beetje uitzoeken hoe ebay werkt is aan te raden.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
5Bluecold heeft gelijk.
Het 'auction-sniping' wordt inderdaad veelvuldig gedaan, eigenlijk best raar.
Als je gewoon biedt wat je maximaal wilt betalen kun je je maximum bod net zo goed meteen inleggen. Sniping heeft volgens mij alleen zin als er mensen bieden die niet weten hoe het werkt, en daarom niet meteen hun hoogste bod inleggen. Zo iemand laat zich dus in de laatste minuut verrassen, omdat hij best meer had willen bieden, als hij eerder had gezien dat hij overboden was.
(beetje off-topic misschien?)
Het 'auction-sniping' wordt inderdaad veelvuldig gedaan, eigenlijk best raar.
Als je gewoon biedt wat je maximaal wilt betalen kun je je maximum bod net zo goed meteen inleggen. Sniping heeft volgens mij alleen zin als er mensen bieden die niet weten hoe het werkt, en daarom niet meteen hun hoogste bod inleggen. Zo iemand laat zich dus in de laatste minuut verrassen, omdat hij best meer had willen bieden, als hij eerder had gezien dat hij overboden was.
(beetje off-topic misschien?)
6Afgezien van het hele Ebay gedoe van het bieden in de laatste 10 seconden, is de Super Jolly wel een heel goede koop! Inderdaad eens nieuwe maalschijven voor €40 monteren, en je bent voor járen klaar! Die dingen zijn gebouwd als een tank, en als de motor goed draait kan er niet zoveel mis gaan. En de kwaliteit van het maalsel is top!
Ik heb toch ook wel regelmatig SJ's voor zo'n €220 weg zien gaan, en dan heb je een mooie koop. Je kan op Ebay natuurlijk ook het systeem in gaan van "je hoogste bod" laten noteren, dus niet direct bieden. Of je contacteert rechtstreeks de verkoper met een goed bod, schijnt ook nog wel eens te werken.
Laat je in elk geval niet gek maken in de laatste minuut. Je zou niet de eerste zijn die meer betaalt dan waarvoor het ding nieuw te koop is (hoewel dat bij die SJ niet zo snel zal gebeuren).
Ik heb toch ook wel regelmatig SJ's voor zo'n €220 weg zien gaan, en dan heb je een mooie koop. Je kan op Ebay natuurlijk ook het systeem in gaan van "je hoogste bod" laten noteren, dus niet direct bieden. Of je contacteert rechtstreeks de verkoper met een goed bod, schijnt ook nog wel eens te werken.
Laat je in elk geval niet gek maken in de laatste minuut. Je zou niet de eerste zijn die meer betaalt dan waarvoor het ding nieuw te koop is (hoewel dat bij die SJ niet zo snel zal gebeuren).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
7Als je vroeg biedt zien mensen dat er veel interesse is, en heroverwegen ze wellicht hun ingegeven maximumbod. Daarom laat bieden, dan geef je ze die kans niet.
Over ebay: De beste koopjes zijn artikelen waarbij staat: Alleen afhalen, en die toch willen versturen (na een mailtje). Veel mensen hebben geen zin in ophalen, en bieden dan niet namelijk. Zo heb ik mijn Mazzer Major gekocht voor 250-300 euro ofzo inclusief verzendkosten.
Over ebay: De beste koopjes zijn artikelen waarbij staat: Alleen afhalen, en die toch willen versturen (na een mailtje). Veel mensen hebben geen zin in ophalen, en bieden dan niet namelijk. Zo heb ik mijn Mazzer Major gekocht voor 250-300 euro ofzo inclusief verzendkosten.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60
8Het enige wat je met te vroegbieden voor elkaar krijgt is dat de prijs omhooggaat voor diegene die uiteindelijk wint.
@hieronder, excuses.
Voortaan wat beter lezen.
@hieronder, excuses.
Voortaan wat beter lezen.
Laatst gewijzigd door Bluecold op wo 22 apr 2009, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
9Huh? Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Volgens mij zeg jij precies hetzelfde. Laat bieden dus.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60
10Dat was ook eigenlijk mijn punt. Als iemand zijn maximumbod heroverweegt was zijn eerste bod dus niet zijn maximumbod en dan snapt hij het dus niet. Vroeg of laat bieden maakt niks uit als iedereen gewoon zijn echte maximumbod inlegt.Joep schreef:Als je vroeg biedt zien mensen dat er veel interesse is, en heroverwegen ze wellicht hun ingegeven maximumbod. Daarom laat bieden, dan geef je ze die kans niet.
Maar ik weet het, de praktijk is anders.
Nou nog even afwachten tot zondag, voor de uitslag