Re: Een jura we8 of nivona 1030

16
Ook ik geloof er niks van. Oude koffie die fijner is gemalen om te compenseren voor de leeftijd zal eenzelfde tegendruk geven als minder fijn gemalen verse koffie van hetzelfde type. Zelfde effect krijg je met luchtvochtigheid of temperatuur. Daar gaat een volautomaat niet ineens anders om met natuurkunde dan een halfautomaat. Beide geven een koffiekoekje die een bepaalde tegendruk geeft.

Qua zelf onderhoud doen en schoonmaken is al heel vaak aangetoond dat Jura er alles aan doet het je ze moeilijk mogelijk te maken. Als ik een volautomaat zou hebben zou ik elke week de zetgroep los willen halen om alles goed te reinigen. Dat gaat niet echt een leuke klus worden bij een Jura en dat kun je ook niet ontkennen.
Laatst gewijzigd door Erik82 op zo 01 jan 2017, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Een jura we8 of nivona 1030

19
Dat is voor ons geen nieuws en is juist de reden om fijner te malen zodat je eenzelfde tegendruk krijgt bij oudere bonen. Of beter nog de bonen weg te gooien omdat ze te oud zijn en niet meer smaken.

Maar eenzelfde hoeveelheid water in dezelfde tijd met gelijke druk door een puck. Dat principe zal met een volautomaat niet anders werken dan met een halfautomaat. Dat is gewoon elementaire natuurkunde.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul