Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

694
bobbee schreef:Op zich is het wel een actief onderwerp op het forum dus moet kunnen denk ik. Ik zal het overleggen. Spironski heeft momenteel internet problemen maar ik zal het overleggen.
Ik bedoel meer de kop te wijzigen "brood en wat zit er nou eigenlijk in" (kan ik zelf natuurlijk ook doen door simpelweg de edit te gebruiken. Het is een draadje in de huiskamer en ik hoef geen nieuw forumstuk opgezet te zien. Zo'n langlopende draad vind ik fijner dan verschillende topics namelijk. Echter komen er nu ook al pizza creaties die er overheerlijk uit zien voorbij vandaar de vraag, moeten we de kop/ titel niet wijzigen. Wou dit alleen ff overleggen, het is voor mij een simpele edit bij mijn weten omdat ik ts ben.

En Frans, je brood ziet er weer heerlijk uit. Zie dat je ook je eigen insnijhandtekening hebt :)
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

695
OK.

Ik zou het zelf wel leuker vinden om gist en desem apart te behandelen. Filterkoffie en espresso zijn ook 2 verschillende dingen terwijl het allebei koffie is.

Eens? En ja pizza, het is wel deeg...

Zo zijn er nog wel meer onderwerpen waarschijnlijk die koffiedrinkers interesseren bijvoorbeeld audio apparatuur, fotografie, muziek, films...als er wat breder gepraat wordt op het forum door wat nieuwe topics naast het hoofdonderwerp uiteraard trekt dat ook weer nieuwe leden met wellicht nieuwe ideeën. Altijd goed denk ik. En wie het niet boeit klikt het gewoon weg.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

696
mutsje schreef:moeten we de kop/ titel niet wijzigen. Wou dit alleen ff overleggen, het is voor mij een simpele edit bij mijn weten omdat ik ts ben.
Ja, goeie zet in elk geval om de titel aan te passen. En gist/desem is inderdaad wel een verschil. Net zoals bij de fotografie de Instagram-meisjes ook andere types zijn dan de spiegelreflex of full frame mirrorless mannen.
mutsje schreef:En Frans, je brood ziet er weer heerlijk uit. Zie dat je ook je eigen insnijhandtekening hebt :)
Dank! Mogelijk blijft die manier van insnijden wel. Op de manier van 'bloemblaadjes' is de bol van binnenuit beter in staat om nog wat te rijzen in de oven dan wanneer de toch wat stijvere leer-achtige buitenkant in het midden 'vast' zit, zoals de veters van een knellende schoen vast kunnen zitten. En met een rigoureuze kerf overdwars nodig je het brood uit om bijna in twee stukken te gaan liggen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

698
mutsje schreef:Dus een huiskamer draadje voor Brood met gist en Brood met Zuurdesem? Iedereen het ermee eens? Verander ik dit topictitel en maak ik of iemand anders nieuwe aan.

Gewoon door elkaar gebruiken, heb juist een starter gevoed en verse gist gehaald om deze samen te gebruiken, kijken of ik wat meer lucht in m'n roggebrood kan krijgen, kan ik donderdag de nieuwe/oude broodoven inzegenen!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

700
fransg schreef:
@3aan schreef:kan ik donderdag de nieuwe/oude broodoven inzegenen!
Hebben wij het beeldmateriaal van die oven tot nu toe gemist? Dat lijkt me ongewenst. Of anders gezegd, laat maar doorkomen die plaatjes!
Morgen! Ik wil hem eerst in de auto hebben staan! ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.