Dank allemaal voor jullie visies. Ik ga me maar eens beraden over de prijs die ik hiervoor over heb en deze kort voor het einde van de veiling. Ik ga er niet vanuit dat ik 'm ga krijgen, dan kan 't alleen maar meevallen... Ik zit in mijn hoofd met een prijs van €250,-. Zou mooi zijn als ik 'm daar voor kan hebben. Ben benieuwd... Mocht ik 'm gescoord hebben dan laat ik 't weten.
Dank nogmaals!
Re: Te mooi om waar te zijn?
12Zoals gezegd is de SJ een prachtige molen, en deze ziet er zo te zien nog wel goed uit. Bedenk je dat je het ding ook nog naar Nederland moet zien te krijgen, en dat komt bij de prijs op.
Maar anderzijds: een nieuwe Macap M4 of een Compak K3 kosten ook (ruim) €300 en deze SJ is echt een volle klasse beter en als gezegd zijn ze gebouwd als een tank.
Succes zondag om 17:59:50!
Maar anderzijds: een nieuwe Macap M4 of een Compak K3 kosten ook (ruim) €300 en deze SJ is echt een volle klasse beter en als gezegd zijn ze gebouwd als een tank.
Succes zondag om 17:59:50!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
13Ik had al even gekeken op de site van DHL. Vanuit Duitsland zou volgensmij het vervoer naar Nederland rond de €30,- liggen. Dat viel me nog wel mee moet ik zeggen. Ik ben benieuwd of het 'm gaat worden...
La Marzocco GS/3 - Anfim Super Caimano on demand
14... en hij is binnen! De afgelopen dagen liep 't toch redelijk op, maar een uurtje geleden viel het uiteindelijk erg mee. Uiteindelijk had ik een maximum prijs van €225,- geboden, waarbij ik uiteindelijk €212,- heb betaald voor de SJ. Ben er erg blij mee! Nu nog even afhandelen van de koop en verzending (uit Duitsland), maar ik ga er vanuit dat dat geen probleem gaat worden...
Dank nogmaals voor de tips!
Dank nogmaals voor de tips!
15€212 Voor een goede Super Jolly, dat is een heel mooie prijs, gefeliciteerd! Ik denk dat je geen spijt zult hebben van je aankoop (tenzij iemand hem te groot vind..).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
16Ja, toen ik mijn vriendin liet zien aan welk formaat ze ongeveer moest denken, schrok ze inderdaad wel even. Nu hebben we maar besloten om een apart tafeltje te maken dat dienst moet gaan doen als koffiehoek. Zeker als dadelijk het espressoapparaat er is, gaat dat anders wel erg veel ruimte innemen op het aanrecht.
Het espressoapparaat is er nu dus nog niet. Misschien een beetje een aparte volgorde om eerst de molen te kopen en pas daarna de machine, maar ik dacht dat dit een mooi koopje was dat ik niet kon laten schieten. Nu dus maar hard doorsparen...
Het espressoapparaat is er nu dus nog niet. Misschien een beetje een aparte volgorde om eerst de molen te kopen en pas daarna de machine, maar ik dacht dat dit een mooi koopje was dat ik niet kon laten schieten. Nu dus maar hard doorsparen...
17Ja, veel mannen hier kunnen waarschijnlijk meepraten over problemen met een te kleine WAF van hun spullen (bestaat er wel een MAF, eigenlijk? Die gaat waarschijnlijk niet zo over spulletjes? ).
Een apart tafeltje is inderdaad geen gek idee, kan je daar tenminste helemaal "los" gaan!
En dat je eerst een mooie molen hebt gekocht geeft alleen maar het belang van de molen aan. Misschien dat je ook wel met filterkoffie verschil zal kunnen proeven tussen je molens. Is misschien wel een leuke test?
Een apart tafeltje is inderdaad geen gek idee, kan je daar tenminste helemaal "los" gaan!
En dat je eerst een mooie molen hebt gekocht geeft alleen maar het belang van de molen aan. Misschien dat je ook wel met filterkoffie verschil zal kunnen proeven tussen je molens. Is misschien wel een leuke test?
18WAF en MAF? Ik ben niet zo goed in afkortingen...
Ik heb momenteel alleen geen goed koffiezetapparaat. Alleen een Senseo. Omdat 't misschien nog wel even gaat duren voordat ik mijn espressomachine binnen heb, zal ik eens een cafetiere of zoiets dergelijks overwegen. Dan kan ik inderdaad mooi vergelijken...
Ik heb momenteel alleen geen goed koffiezetapparaat. Alleen een Senseo. Omdat 't misschien nog wel even gaat duren voordat ik mijn espressomachine binnen heb, zal ik eens een cafetiere of zoiets dergelijks overwegen. Dan kan ik inderdaad mooi vergelijken...
19Ah, oh,... ik dacht dat iedereen die term wel kende . WAF: Womens Acceptance Factor (of Wife ?), en naar analogie daarvan dan de Mens... etc.
Het is een al te bekend verschijnsel dat mannen vaak van allerlei (onzinnige)dingen in huis willen halen die de vrouw des huizes niet ziet zitten en soms dus tegenhoudt. Ik heb bijvoorbeeld twee luidsprekerboxen ter grootte van een koelkast in de woonkamer staan ==> erg lage WAF! En zo hebben grote malers dus ook een lage WAF.
En allicht zullen er dan ook dingen zijn met een lage MAF. Echte vrouwen-dingen waarvan mannen niet snappen dat ze het leuk vindt.
Maar misschien kunnen we voortaan beter spreken van de PAF!
Het is een al te bekend verschijnsel dat mannen vaak van allerlei (onzinnige)dingen in huis willen halen die de vrouw des huizes niet ziet zitten en soms dus tegenhoudt. Ik heb bijvoorbeeld twee luidsprekerboxen ter grootte van een koelkast in de woonkamer staan ==> erg lage WAF! En zo hebben grote malers dus ook een lage WAF.
En allicht zullen er dan ook dingen zijn met een lage MAF. Echte vrouwen-dingen waarvan mannen niet snappen dat ze het leuk vindt.
Maar misschien kunnen we voortaan beter spreken van de PAF!
20Ok, mooie term inderdaad. Die ga ik onthouden! Duidelijke herkenning van verschillende producten die ik het huis heb binnen gekregen met een lage WAF...
Een beetje off-topic, maar ik heb vanmiddag een afspraak bij Bram van Casa Barista, om een beetje wat uitleg te krijgen over de verschillende apparaten die ze daar hebben staan... Ben erg benieuwd.
Een beetje off-topic, maar ik heb vanmiddag een afspraak bij Bram van Casa Barista, om een beetje wat uitleg te krijgen over de verschillende apparaten die ze daar hebben staan... Ben erg benieuwd.