Re: Wat drink je nu?

82
Ik heb nu al verschillende bonen geprobeerd in mijn volautomaat.
Allemaal lekker behalve het eigen merk van de AH, daar was ik niet zo kapot van.
Ben nu bezig met een pondje Celebes van Maro's koffiewinkel in Wijchen.
Daarvoor had ik de Colombia van Maro's.

Maar... de lekkerste koffie was van een proefpakket van Atag die ik bij mijn machine kreeg.
Dat pakket bestond uit..
Mingo Classico
Caffe Roen Extra Bar
Mokarico Classico
Corsini d'Elite selezione Bar

Deze vier zijn dan ook prijswinnaars van de international cafetasting 2006.
Ik heb ze opgezocht en ze kosten dan ook bijna 21€ p/Kg :shock:
Ik ben nog op zoek of ik ze ergens anders goedkoper kan krijgen.
Brasilia mini classic - Quamar M80E - Gene Café

83
Ik heb ze opgezocht en ze kosten dan ook bijna 21€ p/Kg :shock:
Ehhh,..... da's dus €5,25 per half pond. Dat is toch vrij normaal voor goede koffie? :roll:
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

87
Ik heb zo mijn vraagtekens bij hoe vers de koffiesoorten zijn van SL. Ik had laatst een discussie met een medewerker in een SL winkel die bij hoog en laag vol hield dat de koffie prima te drinken is tot 31-01-2010.
Want dat staat op de sticker van de zakken die we in de silo gooien! :shock: ?????
Daar werd ik, op zijn zachtst gezegd, nogal achterdochtig van.Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]

88
Volgens mij is hier wel eerder wat over geschreven. Ze krijgen elke week nieuwe bonen aangeleverd, schijnt het. En daarmee zou ook die winkelvoorraad aangevuld worden, dus op zich zou de koffie redelijk vers moeten zijn. Maar zouden ze met die stickers een jaar versheid aanhouden, of negen maanden?? Dat is überhaupt erg lang. Je ziet zelden dat een brander gewoon de branddatum vermeldt, daar zouden we echter veel meer aan hebben.

Hoe dan ook ben ik niet wild van hun koffie. Ik heb een tijd hun Palermo gedronken, maar over het algemeen vond ik de koffies vaak wat hard, alsof er relatief veel Robusta gebruikt wordt. Let wel: dit was destijds op mijn apparaten, anderen hebben wellicht betere ervaringen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

89
Ik heb ook slechte ervaringen met de verschillende koffies van Simon Levelt. Vooral de versheid viel me altijd tegen en de slechte verpakking waardoor de meeste aroma in de auto naar huis al vervlogen is. Daarnaast wordt ik altijd triest van het vaak erg ondeskundige personeel. En die theelucht...tja daar zal ik het maar niet over hebben ;-)
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

90
Over de deskundigheid van het winkelpersoon kan ik weinig zeggen omdat ik al besloten had welke ik wilde proeven en verder niks gevraagd heb :oops: .
En de verpakking is idd niet echt fijn, ik heb de roma ook meteen in een vacuumpot gedaan en corleone in koelkast en nu geproefd.
Vind hem wel oke, alleen iets te veel robusta voor een espresso. In een cappuchino komt hij beter tot zijn recht.
Roma moet ik dus nog proeven...