Re: Wat drink je nu?

863
Ik drink het nog niet, maar volgens mij verkoopt Koffie- en Theehuis Melange in de Noorderstraat te Emmen ook zijn eigen gebrande bonen? Weet iemand dat? Het lijkt me leuk om het dan uit te proberen.

Vriendelijke groet, Dirk Jan
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Re: Wat drink je nu?

865
Heb Emporio van Fascino in de molen zitten, vind er weinig aan. Er staat weer een kilo Bella wachten nu, blijf ik een lekkere boon vinden.
Volgende bestelling zal van bij coffee nation komen, daar ben ik wel benieuwd naar.
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: RE: Re: Wat drink je nu?

869
HanR schreef:Wat vind je minder aan de Emporio?
Beetje zoetig en best fris fruitig voor een espresso blend. Het is mijn huiskoffie. Juist om mensen te laten proevem dat espresso niet perse aangebrand en bitter smaakt.
Dat zuurtje vind ik dus niet zo lekker. Toch ook een klein beetje bittere/vrange nasmaak vind ik'
Ik proef eerst ietsje zuur, dan mokka/chocolade en op het einde komt er wat bitterheid aan te pas.
Bij de Bella proef ik enkele het middelste, dus mokka/chocolade en wat zoet. Geen zuur of bitter.
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed