Re: Koken met koffie

3
Ik wil deze rub maken voor kip (of rund). Je weet wel, vlees in zakje of bak, olie erbij en deze rub en maar laten marineren voor minimaal een uur of 6. Dan in de oven op 200 graden voor 10 min, dan 10 minuten op 180, keertje draaien en nog 5 minuten of iets langer.

Dan tortilla wraps, stukken kip, sla, tomaat, komkommer en voor de saus yoghurt met wat mayo, peper, zout, Provençaalse kruiden, geperste knoflook en verse gesneden basilicum, eventueel gemalen komijn erdoor...lekker!

Coffee Spice Rub:

1. 4 tl gemalen koffie
2. 3 tl zout
3. 3 tl basterd suiker
4. 4 tl chili poeder
5. 1 tl zwarte peper
6. 1 tl ui poeder
7. 1 tl knoflook poeder
8. 1 ster anijs, gemalen
9. ½ tl cayenne poeder
10. ½ tl kurkuma poeder
11. 1 tl koriander poeder
12. 1 tl komijn poeder

To be continued...

Geatapatalked
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4
Koffie/rum taart:
1/2 liter slagroom
2 pakken lange vingers
300 gram bitterkoekjes
6 a 7 cl Stroh rum 80%
Een aantal lekker donkere "Italiaanse" espresso's of lungo's.

Breek of snijd de bitterkoekjes in 4en of in 6en. Doe in een schaal en besprenkel met de rum, zodat deze goed intrekt.

Bekleed intussen bodem en zijkanten van een springvorm (24-28cm )met in koffie geweekte lange vingers.

Klop de slagroom stijf en schep de bitterkoekjes erdoor. Vul de beklede springvorm met de slagroom. Garneren naar smaak met cacaopoeder, pure chocolade, hagelslag of chocoladevlokken.
Vervolgens in de vriezer.

Ontdooitijd bij voorgesneden punten van -18 naar kamertemperatuur ongeveer 40 minuten.

Minder geschikt voor de BOB!

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

5
Ziet er goed uit!
bobbee schreef:Ik wil deze rub maken voor kip (of rund). Je weet wel, vlees in zakje of bak, olie erbij en deze rub en maar laten marineren voor minimaal een uur of 6. Dan in de oven op 200 graden voor 10 min, dan 10 minuten op 180, keertje draaien en nog 5 minuten of iets langer.

Dan tortilla wraps, stukken kip, sla, tomaat, komkommer en voor de saus yoghurt met wat mayo, peper, zout, Provençaalse kruiden, geperste knoflook en verse gesneden basilicum, eventueel gemalen komijn erdoor...lekker!

Coffee Spice Rub:

1. 4 tl gemalen koffie
2. 3 tl zout
3. 3 tl basterd suiker
4. 4 tl chili poeder
5. 1 tl zwarte peper
6. 1 tl ui poeder
7. 1 tl knoflook poeder
8. 1 ster anijs, gemalen
9. ½ tl cayenne poeder
10. ½ tl kurkuma poeder
11. 1 tl koriander poeder
12. 1 tl komijn poeder

To be continued...

Geatapatalked
Gear:
  • Philips HD8824/1
  • Bialetti Venus
  • LaCafetière Monaco 8 cup
  • Melitta Molino
[/color][/size]

6
Hmmm! Dit klinkt goed!
Denk niet dat ie in de smaak valt bij iedereen bij mij in huis haha!
Maar ga deze zeker maken.
HanR schreef:Koffie/rum taart:
1/2 liter slagroom
2 pakken lange vingers
300 gram bitterkoekjes
6 a 7 cl Stroh rum 80%
Een aantal lekker donkere "Italiaanse" espresso's of lungo's.

Breek of snijd de bitterkoekjes in 4en of in 6en. Doe in een schaal en besprenkel met de rum, zodat deze goed intrekt.

Bekleed intussen bodem en zijkanten van een springvorm (24-28cm )met in koffie geweekte lange vingers.

Klop de slagroom stijf en schep de bitterkoekjes erdoor. Vul de beklede springvorm met de slagroom. Garneren naar smaak met cacaopoeder, pure chocolade, hagelslag of chocoladevlokken.
Vervolgens in de vriezer.

Ontdooitijd bij voorgesneden punten van -18 naar kamertemperatuur ongeveer 40 minuten.

Minder geschikt voor de BOB!

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Gear:
  • Philips HD8824/1
  • Bialetti Venus
  • LaCafetière Monaco 8 cup
  • Melitta Molino
[/color][/size]