Ik denk dat de Strega lekkerder koffie maakt dan degene die je noemt.Bertjepower schreef:Ik vind het iig een leuke vergelijking . En de machines zullen idd ook veel verschillen. Ik ben ook geïnteresseerd in een eventuele upgrade naar de LR en alleen daarom al denk ik interessant. Ik heb nog nooit een goede kop uit een Londinium of andere hoger segment lever gedronken (anders dan een café met weinig aandacht voor echte verse bonen etc.)
Heb wel een PV Lusso gehad (jouw oude Frans) en nu een Strega.
Ik ben best benieuwd wat een upgrade naar segment Londinium, Alex Leva, Profitec 800, QM Achille mij zou opleveren.
PS: de Ka Oavobi mag daar ook bij van mij
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Nieuwe Londinium op de markt
92Ik kan me niet voorstellen dat zo'n klein verschil in boilerinhoud zou kunnen verklaren dat de een elektrisch verwarmd moet worden en de ander met een thermosiphon kan...?bobbee schreef:
Ik zag dat de boiler van de londinium 2,3 ltr is en van de strega 2 ltr. Dat is waarschijnlijk waarom de londinium geen actieve verwarming van de groep nodig heeft?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
93Denk ik ook niet.R&B schreef:Ik kan me niet voorstellen dat zo'n klein verschil in boilerinhoud zou kunnen verklaren dat de een elektrisch verwarmd moet worden en de ander met een thermosiphon kan...?bobbee schreef:
Ik zag dat de boiler van de londinium 2,3 ltr is en van de strega 2 ltr. Dat is waarschijnlijk waarom de londinium geen actieve verwarming van de groep nodig heeft?
Bezzera doet op andere machines ook electrische verwarming op de groep.
Ik vond het altijd iets wat kapot zou kunnen gaan zoals Frans al zei.
Maar heb er nooit problemen mwe gehad of iets over gelezen.
94Dat komt ook doordat je weleens een bericht overslaat natuurlijkcremalover schreef:Bezzera doet op andere machines ook electrische verwarming op de groep.
Ik vond het altijd iets wat kapot zou kunnen gaan zoals Frans al zei.
Maar heb er nooit problemen mee gehad of iets over gelezen.
bobbee schreef:Ik heb net een verwarmingselement vervangen in de groep! Dus ze gaan weleens stuk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
95Ik lees idd niet alles.Zoals ik al zei vind ik het iets extras dat kapot kan gaan.
96Maar smaak daar draait het om.
Er zijn nu een aantal verschillende machines in de categorie Strega.
Profitec,Alex Leva ,Achille....
Waar het om gaat is welke machine de lekkerste koffie zet.Dat is de beste.
Er zijn nu een aantal verschillende machines in de categorie Strega.
Profitec,Alex Leva ,Achille....
Waar het om gaat is welke machine de lekkerste koffie zet.Dat is de beste.
97Bobbee zei:
De dubbele veer in de strega is ook niet echt van veel invloed, het middelste veertje is klein en doet niet veel, 2 bar leveren totdat de grote veer het in zijn eentje overneemt vanaf
https://youtu.be/yrZUtXqxZlc" onclick="window.open(this.href);return false;
De veren werken samen en synchroon.
Wat ik me van de Strega groep herinner is dat daar ook zo.
De dubbele veer in de strega is ook niet echt van veel invloed, het middelste veertje is klein en doet niet veel, 2 bar leveren totdat de grote veer het in zijn eentje overneemt vanaf
https://youtu.be/yrZUtXqxZlc" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door cremalover op di 07 feb 2017, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
98Hi Frans, woon vlak bij Alkmaar dus dat is niet al te ver van A'dam. Neem je aanbod dan ook graag aan.
Wat betreft de PVL, die heb ik ingeruild bij de eigenaar van de Strega toen ik die kocht. Staat nu als het goed is weer in A'dam.
Wat betreft de PVL, die heb ik ingeruild bij de eigenaar van de Strega toen ik die kocht. Staat nu als het goed is weer in A'dam.
99En zal altijd subjectief blijven. Daarom babbelen we ook eindeloos over vakke vs conische schijven, E61 vs verzadigde groep, lever vs pomp, HX vs dual boiler, pressostaat vs PID, druk vs temperatuur, actieve vs passieve preinfusie etc.cremalover schreef: Waar het om gaat is welke machine de lekkerste koffie zet.Dat is de beste.
En binnen vlak is het weer K30 vs Mythos, binnen conisch K10 vs Robur en bij levers weer manueel vs veer en binnen veer Bosco" vs "Izzo" etc.
En dan heb ik het nog niet eens over het soort tamper, het type bakje etc.
Houd ons lekker bezig
En gelukkig valt er wat te kiezen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
100Ik heb ook geen idee hoe dat precies werkt en dat heb ik ook nog niet ergens goed uitgelegd gelezen, de verwarming met de 2 Cartridge elementen geeft wel een uitmuntend stabiele temperatuur. Dat is ook te zien in de metingen op home barista. Ze omschrijven het als: wat je ook doet met de strega, je zit altijd in "the ballpark". Maar dat doet de londinium ook met zijn thermosifon, toch?R&B schreef:Ik kan me niet voorstellen dat zo'n klein verschil in boilerinhoud zou kunnen verklaren dat de een elektrisch verwarmd moet worden en de ander met een thermosiphon kan...?:?
De strega heeft geen thermosifon dat is iets voor een E61 zetgroep...Over de strega is in het verleden weleens door een vooraanstaande meneer gezegd dat de strega gewoon een pompmachine was met een hevelgroep erop geschroefd, maar dat is dus eigenlijk helemaal niet het geval blijkt nu...die thermosifon hoort bij de E61 met zijn pomp!
Ik wil echt oprecht graag weten waarin de londinium zich onderscheidt en of het nou echt dé machine is die je wilt hebben.
Als de grote veer krachtiger is dan het kleine veertje en de kleine is ook nog eerder uitgeveerd, dan heeft de kleine veer geen invloed, denk ik.cremalover schreef: https://youtu.be/DJn6GDEiJO0" onclick="window.open(this.href);return false;
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’