Re: Het grote broodbaktopic

1142
Heb net tijdje geleden nieuwe gekocht :) van sabatier diamant. Heb nu 8 bolletjes liggen (foto's volgen) voor vlechtbrood. Ik mocht van de meiden de eenvoudige versie maken (pfoei) dus met vier stringen vlechten straks. Flink filmpjes kijken dan vlechten.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1145
Zoals beloofd het vlechtbrood avontuur in foto's. Man wat een kliederboel was dat :) mis essentiële dingen als spuitje voor olie en een kunststof deegroller.
Bolletjes maken
Afbeelding

Vlechtjes
Afbeelding

Gevlochten
Afbeelding

Resultaat
Afbeelding

Afbeelding
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1146
3 broodjes van in totaal 2350 gram 80% hydratatie, netjes tegen elkaar gevlijd op de bakplaat, op 225 voorverwarmd en na plaatsing de temp op 200 gezet stond ook een bak met ijzerwaar en heet water te stomen, dat 36 minuten laten bakken 85 % bloem en de rest volkoren tarwe en een klein deel rogge, zijn wel gist broden, de door mij aangeschafte kneedhaak kan me toch niet bekoren, ga maar omzien naar een echte kneder.
M'n machine wordt met die ruim 2 kilo toch aardig op de proef gesteld!

Niet te vergeten is de vitamine C bruistablet, die in de halfom melk, water, verse gist, paar gram droge gist, bruine basterd en fijne witte kristalsuiker, het zout ben ik vergeten ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

1148
@3aan, de kitchenaid heavy duty heeft een vermogen van 230 Watt en men waarschuwde van die hakenfabrikant al niet teveel deeg erin. Het type dat ik gekocht heb 6.9ltr heeft een vermogen van 500Watt en door overbrengingen (vertragingen) denk ik 1.3HP op de kop. De heavydoughhook is ook groter en uitgevoerd van rvs. Gisteren 1KG deeg gekneed en ding purde als een malle op standje 2. Voordeel van de nieuwe serie is ook dat ze veel minder lawaai maken. Ze winnen het natuurlijk nooit van een echte kneedmachine.

Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1149
mutsje schreef:@3aan, de kitchenaid heavy duty heeft een vermogen van 230 Watt en men waarschuwde van die hakenfabrikant al niet teveel deeg erin. Het type dat ik gekocht heb 6.9ltr heeft een vermogen van 500Watt en door overbrengingen (vertragingen) denk ik 1.3HP op de kop. De heavydoughhook is ook groter en uitgevoerd van rvs. Gisteren 1KG deeg gekneed en ding purde als een malle op standje 2. Voordeel van de nieuwe serie is ook dat ze veel minder lawaai maken. Ze winnen het natuurlijk nooit van een echte kneedmachine.
315 watt en herrie maken ze zat, ik sta nog wel eens om middernacht te draaien, mooi dat m'n meissie er gewoon doorheen tukt, ben zelf een nachtdier. ;)

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201702 ... 51ed1d.jpg[/img]
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.