Kan de Londinium(CMA) groep shots maken mrt verschillende aanvangs-drukken?
Dus bijvoorbeeld met de lever in de 12 uurs stand voor een heel zacht shit of in de 9 uur stand etc.
Re: Nieuwe Londinium op de markt
102Met de p-stat voor pre-infusie bepaal je ook in welke stand de hefboom 'aangrijpt', zodoende hogere pre-infusie druk geeft een lagere stand waarop de hefboom 'pakt' en dus met een hogere extractiedruk begint.cremalover schreef:Kan de Londinium(CMA) groep shots maken mrt verschillende aanvangs-drukken?
Dus bijvoorbeeld met de lever in de 12 uurs stand voor een heel zacht shit of in de 9 uur stand etc.
En andersom kan ik ook het gedrag van de eerste thuis-Loninium makkelijk bereiken door de pre-infusiedruk op 1.1-1.3 bar te zetten bijvoorbeeld.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
103Kun je de extractie ook starten met de pomp?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
104Dat is toch geen antwoord op de vraag.bobbee schreef:Kun je de extractie ook starten met de pomp?
Heb jij een magnetron?
Van zelfde orde.
Re: RE: Re: Nieuwe Londinium op de markt
105Waar heb jij het nou weer over. Ik vraag wat aan Frans!cremalover schreef:Dat is toch geen antwoord op de vraag.bobbee schreef:Kun je de extractie ook starten met de pomp?
Heb jij een magnetron?
Van zelfde orde.
Frans heeft boven mij aan jou geantwoord.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
Re: RE: Re: Nieuwe Londinium op de markt
106Ik ging er van uit dat dat ip mijn vraag sloeg.bobbee schreef:Waar heb jij het nou weer over. Ik vraag wat aan Frans!cremalover schreef:Dat is toch geen antwoord op de vraag.bobbee schreef:Kun je de extractie ook starten met de pomp?
Heb jij een magnetron?
Van zelfde orde.
Frans heeft boven mij aan jou geantwoord.
Stond geen quote bij.
107Als ik de pre-infusiedruk zo hoog zou zetten dat er in feite geen pre-infusie meer is maar gewoon een doorloop zodra de puck nat is, dan krijg je een dermate hoeveelheid voorvocht dat je het als het ware ook een orgasme zou kunnen noemen.bobbee schreef:Kun je de extractie ook starten met de pomp?
Soms wil men discreet een wind laten en loopt onbedoeld de pantalon ineens vol.
Maar dat zou ik persoonlijk dan niet als extractie willen meetellen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
108Je kunt dus theoretisch een 5 bar levershot maken?fransg schreef:Met de p-stat voor pre-infusie bepaal je ook in welke stand de hefboom 'aangrijpt', zodoende hogere pre-infusie druk geeft een lagere stand waarop de hefboom 'pakt' en dus met een hogere extractiedruk begint.cremalover schreef:Kan de Londinium(CMA) groep shots maken mrt verschillende aanvangs-drukken?
En andersom kan ik ook het gedrag van de eerste thuis-Loninium makkelijk bereiken door de pre-infusiedruk op 1.1-1.3 bar te zetten bijvoorbeeld.
Dus beginnen bij 5 en aflopen naar 0 .
109yepcremalover schreef:Je kunt dus theoretisch een 5 bar levershot maken?
110Das mooi.fransg schreef:yepcremalover schreef:Je kunt dus theoretisch een 5 bar levershot maken?
Kon niet slapen vannacht en toen schoot me iets van Reiss door het hoofd.
Dat hij de dubbele veer shots niet gied vond.
En ik heb de lekkerste shots nog steeds uit mijn Strega gehaald.
Misschien begint mijn Pompei met teveel bars.
Ga wat shots maken met een lagere begindruk.
Natte vingerwerk natuurlijk.
Heb geen idee van de werkelijke druk.