Hallo,
Ik ben hier nieuw, en heb geen ervaring met een forum.
Maar ik zit met een klein probleem waar ik de oplossing niet direct op het net kan vinden.
Ik heb in oktober vorig jaar een upgrade gedaan van mijn setje.
Ik heb nl een Rocket Cellini Evo V2 gekocht.
Nu sinds een week krijg ik mijn espresso's niet aan de juiste temperatuur. Ik heb geen Eric's thermometer dus kan ik ook niet zeggen hoe warm die is.
Heet water krijg ik wel en de stoom doet het ook goed.
De E-61 groep wordt heel warm, bovenkant van de espresso wordt ook goed warm, maar in begin werden de zijkanten van het toestel ook warm, wat nu niet het geval is.
Als ik een espresso wil zetten dan heeft die espresso niet de juiste temperatuur, die is een beetje lauw.... ik weet niet of dit de juiste term is maar anders kan ik het niet beschrijven.
Weet iemand van jullie waaraan dit kan liggen?
Alvast bedankt voor jullie input!
Re: Rocket Cellini EVO V2 koffie temperatuur
2Welkom!
Gelijk met de deur in huis vallen mag, maar het wordt op prijs gesteld als je jezelf even iets uitgebreider voorstelt in het daarvoor bestemde topic.
Nu verder over je machine. We helpen je graag, maar is de verkoper niet degene waar je als eerste moet zijn?
Gelijk met de deur in huis vallen mag, maar het wordt op prijs gesteld als je jezelf even iets uitgebreider voorstelt in het daarvoor bestemde topic.
Nu verder over je machine. We helpen je graag, maar is de verkoper niet degene waar je als eerste moet zijn?
3Garantie is ook mijn eerste gedachte.
Als de groep heet genoeg is en hij stoomt wel dan zou de temperatuur ook in orde moeten zijn. Zonder iets gemeten te hebben blijft het gissen. Wat gebeurt er als je water uit de groep laat komen zonder portafilter? Eerst stoom en dan water, kokend water of iets anders?
Als de groep heet genoeg is en hij stoomt wel dan zou de temperatuur ook in orde moeten zijn. Zonder iets gemeten te hebben blijft het gissen. Wat gebeurt er als je water uit de groep laat komen zonder portafilter? Eerst stoom en dan water, kokend water of iets anders?
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
4wanneer je bij de informatie naast je bericht ook laat zien in welke stad je woont, kun je misschien iemand anders ontdekken die in de buurt zit en wel even de temperatuur kan meten.demo schreef:Ik heb geen Eric's thermometer dus kan ik ook niet zeggen hoe warm die is.
Overigens kun je de temperatuur van je koffie of van de uitstroom ook met een goedkope kook-thermometer nagaan, dat werkt minder precies maar geeft wel een idee.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5Ik wil het eerst zelf proberen voor ik naar de verkoper bel, het kan mss maar iets stom zijn.
Als ik water uit de groep laat lopen, komt er gewoon water uit maar deze is niet echt kokend.
Voordien was het altijd eerst een sissend geluid met stoom en water. Dit liet ik dan eerst lopen tot er gewoon kokend water uitkwam.
Dan stak ik de portafilter er in en zet ik espresso.
Nu loopt er dus gewoon water uit zonder stoom en een het sissend geluid.
Sorry dat ik mss zaken doe/zeg die ongewoon zijn, maar dit is ook de eerste keer dat ik gebruik maak van een forum.
En kan hier nog niet goed mee werken.
ter info: het is een machine met een warmte wisselaar.
Als ik water uit de groep laat lopen, komt er gewoon water uit maar deze is niet echt kokend.
Voordien was het altijd eerst een sissend geluid met stoom en water. Dit liet ik dan eerst lopen tot er gewoon kokend water uitkwam.
Sorry dat ik mss zaken doe/zeg die ongewoon zijn, maar dit is ook de eerste keer dat ik gebruik maak van een forum.
En kan hier nog niet goed mee werken.
ter info: het is een machine met een warmte wisselaar.
Rocket Cellini Evolution V2, Compak E8
6Gewoon even meten, dat is bijna weten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
7Begin hier niet zelf aan maar doe dit via de garantie. Als dit aan de hand is kunnen er meerdere dingen mis zijn en moet de machine sowieso open. Daarmee verbreek je de garantieseal.demo schreef:Als ik water uit de groep laat lopen, komt er gewoon water uit maar deze is niet echt kokend.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
8Nee ik heb geen verstand van dit soort zaken, ook al zit er geen garantie op laat ik het door iemand doen die er iets van kent. De druk in de boiler was goed. Wellicht zal er ergens een verstopping zijn, volgens de verkoper. Ik vind dit toch maar raar voor een toestel van nog geen half jaar oud. Ik gebruik meestal drinkwater uit flessen die ik koop en soms gefilterd water van Brinta.
Toestel vandaag netjes ingepakt en verstuurd. En nu afwachten...
Jammer genoeg had ik 3 weken geleden mijn Rancilio Silvia verkocht, die ik nu perfect had kunnen gebruiken.
Zit nu te denken welk toestel ik me terug kan aanschaffen waarop ik kan terug vallen als ik weer zoiets voor heb.
Voel me precies een junkie
Toestel vandaag netjes ingepakt en verstuurd. En nu afwachten...
Jammer genoeg had ik 3 weken geleden mijn Rancilio Silvia verkocht, die ik nu perfect had kunnen gebruiken.
Zit nu te denken welk toestel ik me terug kan aanschaffen waarop ik kan terug vallen als ik weer zoiets voor heb.
Voel me precies een junkie
Rocket Cellini Evolution V2, Compak E8
9Welk water precies en hoe selecteer je die merken?demo schreef:Ik gebruik meestal drinkwater uit flessen die ik koop
Er is ook mineraalrijk bronwater dat erg veel verkalking kan veroorzaken in je machine.
10Beter water is de sleutel. Drinkwater uit flessen bevat vaak alsnog veel kalk. Hier is je oplossing http://kafko.nl/onthardings-zak.html.
Een machine lang stil laten staan zorgt over het algemeen helemaal voor problemen dus die gedachte gaat niet op.
Een machine lang stil laten staan zorgt over het algemeen helemaal voor problemen dus die gedachte gaat niet op.