Re: lever vragen

41
Erik82 schreef:Je kunt met een Strega gewoonweg niet de resultaten halen van een "echte" hevel
Wat is dan een "echte" hevel (of eigenlijk hefboom)? :?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

44
R&B schreef:
Wat is dan een "echte" hevel (of eigenlijk hefboom)? :?
Ik denk een espressomachine zonder (electrische) pomp en zonder tweede veer, een espressomachine als een La Pavoni Europiccola of Professional of een Olympia Cremina dus waar je alle werk zelf met spierkracht dien te verrichten
"Verhuizen kost beddestro!"

45
Een echte hevel zit hem in de zachte smaak tegenover een pompmachine. Zo ongeveer alle hevels weten dat te bereiken zo ook de Strega maar dan wel in mindere mate. De Strega is geen slechte hevel maar net wat anders dan alle andere hevels en zeker op smaak. Dit komt door het afwijkende design tov traditionele hevels.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

46
De smaakprofielen die ik krijg van m'n pavoni en mini gagia's zijn al verschillend. Ook tussen m'n twee mini gaggia's zit verschil, de ene heeft een extra veer en geeft een vollere smaak. Dat laatste zou je "minder zacht" kunnen noemen, maar maakt dat hem ineens geen "echte" hefboom machine meer?

Lijkt me niet.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30