Re: Het grote broodbaktopic
1281LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
ja ging prima. Ik had een brood meegenomen op bezoek dus bij thuiskomst eind vd middag meteen 300 desem gemaakt, in de rijskast laten verdubbelen, 245g ervan genomen, 340 volkorenmeel en het maanzaad had ik ook al in de rijskast op warmte gebracht evenals de 180g water, meteen kneden en om de 10 minuten telkens weer even kneden. Eerst zwaar en plakkerig (niet met de hand gekneed maar met het platte plastic dinges waarmee je ook een deeg kunt scheiden of oppakken) en later meer gewoon zoals deeg hoort te zijn. Zodra het luchtig floppy werd, heb ik de bol gemaakt, in de mand gelegd, en kort na middernacht kon ik gaan bakken.bobbee schreef:Goed gelukt, zo'n zwaar brood! Hoe ging het kneden? Goed te doen?
Ik zal het eens aankaarten!bobbee schreef:Over het algemeen kun je bij de jumbo aangeven dat je dat graag terug zou zien in het schap, dan bestellen ze het voor je of voegen het weer toe in assortiment. Bij ons staat het er ook niet, was het van een bepaald merk? Dan vraag ik of ze het hier ook willen toevoegen.
de Jumbo is vlak naast de deur, de dichtstbijzijnde biologische supermarkt is enkele straten verderop, en op de Overtoom aan de overkant van de plek waar mijn postbus is heb je ook nog de MARQT, een helemaal grote biologische luxewinkel waar ze het vast ook hebben. Keuze genoeg maar het roggemeel koop ik bijna altijd bij de Jumbo's.mutsje schreef:Waarom koop je dat in godsnaam in de supermarkt waar ze veel mee geld rekenen per 250 gr ipv in een biologische winkel.
Ik heb nog nooit opgelet wat het kost, net even gekeken en nu ben ik HELEMAAL verbaasd dat jij je over zoiets op kunt winden:mutsje schreef:Waarom koop je dat in godsnaam in de supermarkt waar ze veel mee geld rekenen per 250 gr ipv in een biologische winkel.