Re: jura impressa C5 temperatuur verhogen

3
Typisch wel iets voor een openbaar forum.
Dat je met het aanbrengen van wijzigingen in je machine de ondersteuning van de fabrikant/importeur verspeelt is het risico van degene die de wijziging aanbrengt.
Wat ik mis in het verhaal is de verplichting van de fabrikant om technische tekeningen openbaar beschikbaar te hebben.
Tip voor Gagi:
Probeer eens op homebarista of coffeegeek of er een hardwarematige oplossing voor je probleem te vinden is..
Voor veel technische tekeningen kun je terecht bij partsguru.com

Re: jura impressa C5 temperatuur verhogen

4
Jura_Impressa schreef:Beste,

Voor eindgebruikers is het alleen mogelijk om via de maalgraad (fijner) en de versheid van de koffie (meer weerstand) de temperatuur te verhogen.

Er zijn andere mogelijkheden, maar daarvoor dient de machine aangepast te worden. Niet iets voor een openbaar forum.
Jij mag mij ook via pb uitleggen wat ik zou kunnen doen omdat te bereiken dus het hoeft niet via forum...

Groeten

Re: jura impressa C5 temperatuur verhogen

7
Ik repareer al 18 jaar koffieapparaten en dat is advies die ik aan elke klant geef...en ik weet zeer goed wat de juiste temperatuur is ...bij uitloop ..ze hebben bij diverse merken niet voor niks aanpasbaar temperatuur in insellingen gebracht maar bij dir apparaat niet dus daarom een vraag hoe het wel kan..
Groetjes

Re: jura impressa C5 temperatuur verhogen

8
Gagi schreef:Ik repareer al 18 jaar koffieapparaten en dat is advies die ik aan elke klant geef...en ik weet zeer goed wat de juiste temperatuur is ...bij uitloop ..ze hebben bij diverse merken niet voor niks aanpasbaar temperatuur in insellingen gebracht maar bij dir apparaat niet dus daarom een vraag hoe het wel kan..
Groetjes
Mocht je erachter komen post dan de oplossing gelijk hier op het forum, wel met explicite waarschuwing erbij als machine kaduuk gaat men waarschijnlijk naar garantie kan fluiten. Ben zeer benieuwd of dit met elektronica op te lossen is of dat je her en der moet sleutelen.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven