Re: Wat drink je nu?

892
Net 2 espresso van de kenyaanse achtereenvolgens gedronken. Eerste mijn zelf gebrande versie en de 2e van frans. 17,5 gram koffie / 30 gram water / flow ongeveer 1 ml per sec. Die van jou frans was duidelijk romiger en ook wat zwaarder qua smaak.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

893
En merkte je nu nog iets van het 'scherpe' in het begin? Ik heb een iets donkerder branding ervan net helemaal op. De B08 die jij ook hebt zit nu in de hopper. Ga ik op de L1-P met de iets lagere pre-infusie en op de L-R vergelijken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Wat drink je nu?

894
fransg schreef: Ga ik op de L1-P met de iets lagere pre-infusie en op de L-R vergelijken.
Bij lagere p-i druk komt het er trager en milder uit, het 'felle' van de eerste slok is er hier dan niet. Mogelijk werkt deze wel het beste in cappuccino, net niet zo licht dat het zurig wordt en zeker niet te donker waardoor het gesmolten toffee kon worden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Wat drink je nu?

896
Afbeelding


Vandaag langs Antwerpen gepasseerd en bij de Normo gestopt. De bar opzich was way to druk voor mij de muziek stond te luid en bijna iedereen zat asociaal op zijn smartphone te tokkelen. Of misschien snap ik hip zijn niet ;) Of hun zelfgebrande koffie lekker is zal ik straks ondervinden de cappuccino aldaar gedronken smaakte me wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk