Re: Wat drink je nu?

901
Afbeelding


https://www.hetkoffielab.nl/Kenia-Gichu ... erbranding" onclick="window.open(this.href);return false;

Eergistere gebrand. Uitstekende resultaten nu met maler op de grofste stand, 7g, clever dripper, filtropa wit filter, 85C, 25 sec eerst laten bloomen, dan direct opgieten tot 105g en meteen door laten lopen. Kom ik ong. op 3:30 uit. Rijke fruitige smaak met een mooi rond mondgevoel. Duidelijk een stuk meer middenin het groene gebied van het 'koffie compas' dan ik tot dusver kwam, heerlijk echt van zitten genieten!

https://baristahustle.com/blogs/barista ... ee-compass" onclick="window.open(this.href);return false;
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

Re: Wat drink je nu?

902
Little Green Bag van Caffenation die ik nog over had gebrand op 06-02-2017. Net een maand oud maar werkelijk geweldig in smaak. Hij begint nu wel met de dag dunner te worden dus echt op zijn eind aan het raken.

Hierna door met het Roaster's Choice abonnement van Bocca wat deze maand een Kenia en Indonesië is.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Wat drink je nu?

903
Ik zit terug aan de Bella van Fascino... Kom ik toch weer altijd op terug eigenlijk.
Mijn Roast ED boontjes van coffee nation zijn ook hun datum voorbij nu (midden januari gebrand dacht ik). Als espresso niet te zuipen, in de Aeropress vielen ze beste mee. Heb nog een Illy blik vol, zal voor de vuilbak zijn :(

Ik heb trouwens de indruk dat Fascino de laatste tijd iets lichter brandt? Is er nog iemand die dat gemerkt heeft?
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Wat drink je nu?

904
Nu aan de Cuba Serrado lavado, zelf gebrand op de Toper gedropt na 2.30 min na FC. Nu 4 dagen later en hij blijft een waardige boon naast de monsooned. Gezet als espresso op de ECM. Iets minder vol mondgevoel dan de monsooned , maar mooie donkere choco toon met iets meer bitter wars van enige acid.
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Re: Wat drink je nu?

905
Voor de 2e maand het filterabonnement van Koffielab. Voor ons de lekkerste filterkoffie.
De Gichuna heb ik nu voor de 2e keer gekregen. Ik hou van variatie, maar van deze vind ik het niet erg om weer te ontvangen.

Hiervoor het Bocca filterabonnement gehad en dat is ook zeker een aanrader.
Mahlgut MG-1 #zwart - Knock Feldgrind - Hario V60-01 glass & kettle - Aeropress

Re: Wat drink je nu?

907
Jochen_P schreef:Ik zit terug aan de Bella van Fascino... Kom ik toch weer altijd op terug eigenlijk.
Mijn Roast ED boontjes van coffee nation zijn ook hun datum voorbij nu (midden januari gebrand dacht ik). Als espresso niet te zuipen, in de Aeropress vielen ze beste mee. Heb nog een Illy blik vol, zal voor de vuilbak zijn :(

Ik heb trouwens de indruk dat Fascino de laatste tijd iets lichter brandt? Is er nog iemand die dat gemerkt heeft?
Ik gebruik bijna altijd de Grande Alta van Fascino. Wat jij met de Bella hebt dat heb ik weer met deze boon. Ik zelf heb niet de indruk dat ze lichter aan het branden zijn, misschien komt het dat de dagen langer lichter worden ;)
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven