Re: Het grote broodbaktopic

1521
Lekker lichtbruin maisbrood, ff snel dus geen desem, was door het brood heen en wil straks om 5 uur wel een paar bammetjes meenemeren naar de rommelmarkt. Broodje van 1200 gram bruto.

Afbeelding

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

1525
Vandaag brioche broodjes gebakken met de kinderen. Mooi deeg daarvoor, bloem, ei, melk, boter, zout en gist. Dus niet het gezonde desembrood maar ach, wel lekker voor het avondeten om te beleggen.
Ik heb de Kenwood gerepareerd met een nieuwe motor maar ik zet hem toch op marktplaats. Ik vind de Panasonic broodbakmachine ideaal om alleen het deeg te kneden dus kan de kenwood chef weg. Dat ruimt weer op in de keuken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1528
Waar halen jullie jullie ingrediënten? Bij de aveve vond ik al geen Rogge voor het zuurdesem brood. :s heb daar dan een kant en klare mix voor een toscaans brood mee genomen en dat brood heb ik voor gasten geserveerd met tomaatje en uitjes in een azijn dressing. Was zo op btw ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

1530
Biologisch roggemeel haal ik bij de Jumbo. Ik voed er de desem mee.

Een vriend neemt bij een molenaar tarwemeel mee, en ik koop het ook weleens bij een biologische supermarkt in de buurt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino