Faema prestige p4

1
Beste,

Ik heb me onlangs een faema prestige p4 gekocht. Deze ga ik helemaal restaureren en reviseren. Dit is de eerste keer dat ik dit doe.

De machine heeft 10 jaar stil gestaan en werkt toen nog. Ik ga ze eerst helemaal proper maken voor ik ze zelf test laar enkele dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk.

1) er zijn 2 kabels voor elektriciteit, eentje is een gewone maar heeft 230 volt nodig en 14,5 ampère, iets wat een stopcontact zou moeten kunnen trekken maar toen ik hem gisteren testte viel de elektriciteit uit in het hele huis. De andere is er eentje met een aansluiting zoals op een kookvuur of inbouw oven.
Vooraan heb ik ook een schakelaar met daarop 2 tekentjes. Kan iemand me helpen? Is het ene tekentje voor de ene kabel en het andere tekentje voor de andere? Alvast bedankt voor jullie input, fantastisch forum overigens! Fijne dag nog!

Elias

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Re: Faema prestige p4

2
Welkom,
We helpen je graag, maar begin eerst met lezen.
Je zult jezelf eerst de basis eigen moeten maken.

Vervolgens kun je bijna alles testen met uitgeschakelde machine. Je belangrijkste instrument daarbij is een multimeter
Nog even ter bemoediging: "werkend weggezet" is garantie voor de grootst mogelijke ellende.

Re: RE: Re: Faema prestige p4

3
HanR schreef:Welkom,
We helpen je graag, maar begin eerst met lezen.
Je zult jezelf eerst de basis eigen moeten maken.

Vervolgens kun je bijna alles testen met uitgeschakelde machine. Je belangrijkste instrument daarbij is een multimeter
Nog even ter bemoediging: "werkend weggezet" is garantie voor de grootst mogelijke ellende.
Yep! ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

4
Lees compleet verkalkt en vergaan. Als ze alles keurig netjes hebben afgetapt dan heb je nog kans dat het allemaal enigszins mee kan vallen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

5
Neen totaal niet, heb al de leidingen gecheckt en er zit nul kalk op. Ik zag ook dat er enkel water zat in de 2 kleine kamers die regelen hoeveel water elke groep krijgt, en ook daar: geen kalk! Dus kalk zal geen probleem zijn, in de boiler zelf zat gelukkig geen water :)

Groetjes,
Elias

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

6
Dat is een heel goed teken. Nu hopen dat de rest van de onderdelen nog net zo goed zijn maar daar kom je vanzelf achter.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer