Om een constructieve discussie te starten bobbee? Ik vind het niet waar en waarschijnlijk zo goed als iedereen hier, maar ik snap wel waar ze heen willen. Mede omdat ik toch een keer op haar nieuwsbrief inschreef, en waar het op neer kwam; zonder mijn lessen ben je niets.
Waarom kan je in een thuis situatie geen espresso zetten zoals de baristas dat doen in hun bar? ik geloof dat de espresso's die thuis gezet worden soms beter zijn als die in bars ALS je goed getraind bent en dat wil zeggen oefenen proeven leren! zet ik goede espresso? soms. ik oefen zo goed als dagelijks, lees veel hier en in boeken, volg workshops en heb een doel voor ogen. als thuis barista heb je en voordeel dat je niet onder tijdsdruk staat en geen massa wachtende klanten hebt, waardoor je extra aandacht kan schenken aan details imo.
Kost het geld? JA ik heb al massa's geld aan deze hobby uitgegeven en denk niet dat het onmiddellijk zal stoppen. Is het het waard? Hopelijk kan ik binnen aanzienbare tijd zeggen JA! ik amuseer me met mijn koffie maar er wordt ook vaak gevloekt in de keuken hier
Zie dit bericht niet verkeerd of aanvallend maar ik hoor ook graag jullie kant.
Ps; ik had op hun facebook status BULLSHIT geschreven, nu roepen ze me ter verantwoording.