Re: Wat drink je nu?

932
De beschrijving komt me nog steeds wat fruitig over? En 42€/kg is ook niet mals.
Ik kende deze site nog niet, staan wel een aantal andere potentiële kandidaten tussen!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Wat drink je nu?

935
Goede bonen zijn inderdaad duur maar eens in de zoveel tijd moet je jezelf daar gewoon een zakje van gunnen om eens mee te maken hoe groot het verschil is met de "goedkopere" bonen. Deze koffie was totaal niet fruitig maar heerlijk zacht en romig zonder ook maar ergens een scherp randje te hebben. Echt heel bijzonder.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Wat drink je nu?

936
Bertjepower schreef:
Afbeelding


Met een perfecte extractie en een heerlijke smaak. Fruitige maar niet zuur. 18gr in en 35gr espresso in 31s. Heerlijk!

Proefde idd aardbei zoals op de beschrijving!
Klopt als een bus Bertje! Ik heb 'm ook net op. Die beschrijving is voortreffelijk, evenals.. de koffie zelf!
Een natural zonder ál te veel fruit. Best complex en toch in balans.
Koffiestation stelt me nooit teleur, al zeker niet als het op Ethiopie aankomt.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Wat drink je nu?

938
Ben op zich niet heel tevreden over het Roast abo. Ik heb meestal wel een lekkere maar heb ook soortjes waar ik met 150gr geen lekker koppie van kan zetten.

Het is leuk om zo af en toe tegen iets verrassends aan te lopen maar vind het al met al best duur voor als je 1 soort per keer gemiddeld niet echt lekker vindt.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Wat drink je nu?

939
Ik kan je een abonnement van Bocca aanraden. Goedkoper dan Roast en altijd goede kwaliteit. Ik heb enkel ervaring met het filter abonnement, maar los heb ik er wel espressobonen aangeschaft.

Koffielab heeft ook abonnementen, maar daar de keuze is beperkter en kun je weleens 2 maanden achter elkaar dezelfde bonen ontvangen. Ik vind het niet erg, want de kwaliteit is erg goed.
Mahlgut MG-1 #zwart - Knock Feldgrind - Hario V60-01 glass & kettle - Aeropress