Re: Wat drink je nu?

962
De Guatavita is terug verkrijgbaar bij Fascino. Woensdag ontvangen maar dinsdag gebrand dus nog veel te vers...
Vanmorgen er wel een 'luie koffie' ermee gemaakt. Vanuit de Olympus rechtstreeks de Aeropress in gemalen, water erop en na een kleine minuut doordrukken. Lekker :)
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Wat drink je nu?

963
Bertjepower schreef:Daar wil ik ook eens gaan bestellen. Nog tips voor de lekkerste espresso bonen?
De Sprso Joe en Mister LGB zijn de beste voor espresso met 7 euro per 250gr. De Sprso Joe is elke keer een andere heerlijke boon. Gewoon bestellen en genieten want het is altijd goed. Dan heb je ook nog de Roast Ed voor 5 euro per 250gr welke ook gewoon goed is. Qua prijzen is Caffenation spotgoedkoop voor de kwaliteit die ze leveren. Bij de meeste andere branders betaal je 10 euro voor dergelijke bonen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Wat drink je nu?

966
Vandaag de RoastEd van Caffenation in de molen.

Gisteren binnen gekregen en op 10 April gebrand. Ik vond dit best lang geleden voor vers gebrande bonen, daarom maar als eerste in de molen.

Lekker fruitige blend zonder al teveel aciditeit. Makkelijk een prima espresso en een lekkere cappuccino van te zetten. De cappuccino is lekker bloemig zoals vaker van lichter gebrande bonen. Al met al prima zeker voor de prijs van +/- 5€.

Gezet met de Strega en Olympus met Mythos schijven.

18gr in 32gr uit in 36s.

Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Wat drink je nu?

967
Spro Joe van Caffenation.

Branddatum: 17 april

18gr in, 27gr uit.

Best lekker maar lastigste zetten. Moest echt wel even zoeken naar juiste verhouding. De blend bestaat nu uit twee Braziliaanse bonen en die blijven toch meer dr chocolade tonen houden. Ook iets lichter gebrand zoals bij Caffenation.

Ik zou dan eerder voor een iets donkerder gebrande brazil gaan.

Afbeelding
Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Wat drink je nu?

970
Lekker!

Ik heb met Frans samen ook net een mooie Kenya AA aangeschaft uit de Nyeri regio.
Eentje van de Ruthagati wetmill (rutuma cooperatie) die heel mooi zacht cupt. Het is een blue mountain variëteit en daar zit een heel bijzondere noot aan van steranijs, doet denken aan de Chinese 5spice poeder.