Re: Verwijderen bonenreservoir Siemens EQ.7

21
Kan iemand mij de service handleiding van de Siemens eq7 plus sturen? Ik heb vandaag ruzie gemaakt met mijn apparaat omdat het steeds aangaf dat het bonenreservoir moest worden bijgevuld. Dat zat gewoon vol. Uiteindelijk is het gelukt, dus geniet ik weer van een vers bakkie. Maar voor hoe lang? Ook de draaiknop van de bediening doet af en toe moeilijk. Dus ik wil graag wat tips&tricks voor de volgende keer.

Re: Verwijderen bonenreservoir Siemens EQ.7

23
Ik heb dit probleem zelf niet aan de hand gehad, maar voor zover ik weet krijg je de melding 'bonenreservoir vullen' als het maalwerk te weinig vermogen vraagt. Er zit namelijk verder geen sensor op die het reservoir in de gaten houdt (zo'n sensor zit wel op duurdere modellen, maar geeft dan een voorwaarschuwing).
Het is mij niet helemaal duidelijk of je dit pas na het schoonmaken hebt gekregen, als dat zo is dan zou ik denken dat het maalwerk niet "strak" genoeg staat, bijvoorbeeld omdat de tandraden niet op de markeringen zijn teruggezet.

Een andere reden waarom het maalwerk na 1 (eigenlijk: 1,5) seconden stopt is omdat het juist te veel stroom trekt (>3A). Alleen krijg je dan, als het goed is, niet de melding dat het bonenreservoir leeg is. Je kunt dan wel een foutmelding vinden in de log in het service menu.

Succes!
F