Siemens CT636LES1

1
Beste kenners,

Eventjes een korte introductie.
Mijn naam is Michel en woon in het uiterste zuiden van het land.
Ik wil mezelf niet bestempelen als een espresso addict maar drink graag met enige regelmaat een lekkere cappuccino.
Dit gebeurd eigenlijk altijd buitenshuis omdat we thuis zelf geen koffiezetter of aanverwante hebben om dit voor elkaar te krijgen op een redelijk niveau.
Wel is er een DG aanwezig maar vind de cappuccino van dit apparaatje niet lekker, daarentegen vind ik de late wel redelijk te drinken.
Nog een tegen argument is natuurlijk de prijs per kopje.

Nu zijn we in de weer voor een nieuwe keuken en overwegen hierbij de Siemens volautomatische koffiezetter mee te nemen.
Omdat het hier toch om een serieus bedrag gaat vroeg ik me af of er hier espresso/Cappucino liefhebbers zijn die met de CT636LES1 ervaring hebben en of het iets voor ons is.

Wat zijn onze wensen:
Snel een goede kop koffie / Cappucino kunnen zetten.
Cappucino met een goede melkschuim laag.
Kunnen experimenteren/uitvinden welke boon wij lekker vinden.
Betrouwbare machine

Hoor graag jullie mening

Michel

Re: Siemens CT636LES1

2
Dag Michel,

Let goed op met inbouwmachines, want hier zitten naar mijn inziens nog enige haken en ogen aan:

- Prijs
De prijs van inbouwmachines zijn een stuk hoger, omdat het frontje mooi past bij de rest van de apparatuur. Als je door dat frontje heen kijkt naar puur techniek, dan zal een losstaande machine met precies dezelfde inhoud een stuk goedkoper zijn.

- Levensduur en reparaties
Het merendeel van de inbouwmachines gaat minder lang mee dan een keuken zelf dus je zult ongetwijfeld in de loop van de tijd reparaties en ook groot onderhoud nodig hebben. Kijk dan ook eens naar die kosten als een monteur voor komt rijden.

Ik zou dus zelf inbouwmachines afraden en toch gaan voor een model op het aanrechtblad. Als je datzelfde geld daar in steekt, dan heb je al snel een mooie koffiemachine waar je waarschijnlijk goede koffie en cappuccino uit krijgt.
En bevalt je machine niet? Dan kan je deze nog makkelijk verkopen en een nieuwe nemen ;)

Re: Siemens CT636LES1

4
Een machine op het aanrecht zonder melksysteem en zelf de melk voorzien zou mijn advies zijn. Melk in een machine is een vieze boel en begint al gauw te stinken, verstoppen,
Er bestaan genoeg toestelletjes om melkschuim te maken die je achteraf dan ook nog eens makkelijk schoon kan maken.
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed