Hallo
Ik zoek even wat hulp. Ik onderhoud al jaren mijn eigen juras. Maar nu heb ik iets vreemds bij de hand. De zetgroep maakt een soort piepend geluid met name als de druk wordt oogebouwd. In het filmpje is dat te horen rond de 7 seconden en 40 seconden.
Ik heb de zetgroep gereviseerd maar het geluid komt terug. Ook een andere zetgroep van andere machine erin. Die had dat geluid niet maar na enkele koffies kwam het ook daar. Ik heb gekeken of het wellicht kwam door drainage ventiel maar die doet gewoon zijn werk. Die opent volledig nadat de koffie is geperst.
Het heeft volgens mij iets te maken met het moment dat ze zuiger helemaal in de kamer wordt geduwd. Dan is de druk het hoogst lijkt me.
Jullie enige ideeen? Alles werkt verder wel naar behoren
https://youtu.be/01O-ZON731I
Re: Jura s9/xs90 raar geluid van zetgroep
2Werkt de drainagemotor wel helemaal goed dat het drainageventiel goed/helemaal open wordt gedrukt door de motor?
3Ja volgens mij wel. Ik heb een koffie gemaakt met de bak ervoor weg zodat ik alles kom zien. De pen van de motor schiet er helemaal in en al het water loopt mooi weg....
4Heb je het alu tandwiel gesmeerd?
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *
5Dat wist ik nog niet dat die gesmeerd kon worden. Je bedoel dat tandwiel wat aan de zetgroep geschoven zit? Hoe kan je deze smeren? Hij lijkt niet opengehaald te kunnen worden...
6Ja hoor, kan uit elkaar en de kopse kanten op de lager smeren.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *