Olympia 50 jaar!

1
Olympia maakt dit jaar 50 jaar espresso machines. Er komt een update van de Cremina en Maximatic. Van wat ik lees zijn de aanpassingen beperkt. De grootste wijziging betreffen het frame en de behuizing. Die zullen voortaan geheel uit RVS opgetrokken zijn. Verder iets meer volume in de lekbak en de verplichte uitschakelig na een uur vanwege Europese wetgeving.

En er komt een jubileum versie met vintage kenmerken. Zou het oude bruine kleurtje weer terugkomen?

http://www.home-barista.com/levers/50th ... 48048.html
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Olympia 50 jaar!

3
Erik82 schreef:Dat automatisch uitschakelen na een uur is wel uiterst irritant.
Ja, dat is een van de dingen om er snel weer uit te slopen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
Dat is wel erritant ja! Dan maar een programmeerbaar stopcontact dat na 59 minuten de machine even een paar seconden uit en aan schakelt.

RVS frame en grotere lekbak zijn wel fijne upgrades. Met zo'n wiebelige overvolle lekbak naar de gootsteen lopen is een ramp.

6
De huidige rancilio modellen schakelen ook al na een uur uit :cry:
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

7
We hebben als belangrijkste Europees forum kennelijk een steek laten vallen.

Dat wil zeggen, terwijl wij nieuwkomers de les hebben gelezen over het verschil tussen HX en SB, konicaal en plat, doseren en tampereren, hadden onze beheerders meer proactief moeten zijn en in Brussel namens ons een en ander moeten aankaarten en terugkoppelen.

En Wilders moet het hebben geweten maar heeft NIET de noodbeklokking geluid! Ook hij laat dat zomaar gebeuren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

8
Nu is het hopen dat het niet in de controlbox wordt geprogrammeerd maar slechts als aparte schakel in het schema is welke makkelijk door te lussen is als bijvoorbeeld een autofill in een dosermaler. Als dat zo is dan is het zo uit te schakelen, anders wordt het echt heel vervelend en zou ik een dergelijk apparaat nooit kopen.

Wil je net een bakkie koffie zetten is je apparaat koud. Vooral leuk met een E-61 die er 45 minuten voor nodig heeft om op te warmen. Kun je hem alsnog op een timer zetten maar als je iets vertraging hebt zit je alsnog met een koude machine als je thuiskomt. Waardeloze functie voor espresso-apparaten.

De overige upgrades zijn erg mooi. Vooral de driptray is inderdaad erg klein en mag best wat groter.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

9
Allemaal aan de WEMO en dan inderdaad elke 59 - 60 minuten uit en inschakelen, ik neem aan dat het mogelijk is?

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.