Re: Bezzera Strega PSM

81
Is de Nepal Machhapuchhere. City +. Organic. Van 1400 m hoogte niet heel ver van Kadmandu.

Kruidig en lavendel. Echt eigen karakter. Meer mensen hier met die koffie?

Pti?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

82
Nog een video van een shotje qua begindruk tussen de eerdere shots in.

https://youtu.be/a20oXm2sw2U" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Alles is dus mogelijk met een hendelmachine.
Je bent niet afhankelijk van de de druk met de hendel volledig omlaag.Waar ik de hendel vasthoudt zal het shot beginnen.
10 bar f 9 of 7 of etc etc .
Volledig reproduceerbaar.
Waarom in godsnaam dan een veer verwijderen?Dat slappere Strega shot met een enkele veer kan ik ook maken.
Er zal wellicht een verschil zijn in de kromme van het drukverval van een groep met een veer en een groep met twee veren.Maar of daar proefbaar verschil in zit?
Maar ieder zijn ding natuurlijk.

83
bvds schreef:Is de Nepal Machhapuchhere. City +. Organic. Van 1400 m hoogte niet heel ver van Kadmandu.

Kruidig en lavendel. Echt eigen karakter. Meer mensen hier met die koffie?

Pti?

Yes ik had ook een zakje gekregen. Verrassende koffie erg kruidig en ontzettend veel body.
Deed het verrassend goed in de cappuccino, iets te heftig als ristretto maar richting de normale ging het steeds beter. En toen was hij op :lol:

85
Ik heb de profitec pro 800. Ook in deze zit een dubbele veer. Ik ben met peter ook ik onderhandeling om er een te verwijderen. Zit zelf nog wat met een dillema, moet zeggen dat ik de espresso eruit nog niet zacht genoeg naar mijn goesting krijg.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

87
Hoe haal je de piston uit elkaar? Langs de "hendel" kant of langs de "onderkant" ik had de veer vast gemaakt door stripbandjes rondom maar kreeg onderkant er niet af gedraaid. Ik had zelfs een sleutel gemaakt zoals die bij slijptollen zit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

90
Ook ik heb mijn Bezzera Strega door Peter laten voorzien van de Peter Strega Mod. Wat mij opvalt is een veel bredere smaak dan met de dubbele veer: er zijn meer verschillende smaken te onderscheiden.
Het voelt als weer een stap vooruit en daarmee blijft het interessant.
En ook Peters enthousiasme en kennis (bedankt voor de tips!) maakten het de reis naar Tilburg dubbel dwars waard.